2010. december 6., hétfő

Népi gyógymód amit alkalmazok

Arra gondoltam hogy most egy pár olyan  népi gyógymódot  fogok  lejegyezni  amit  idősebbektől hallottam, én   már kipróbáltam és jó tapasztalatom van . Itt a megfázás időszaka  lehet hogy valaki még hasznát is veszi.
Torok fájásra : mikor már érzem hogy nehezen nyelek  ,  2 dl langyos vízbe 1 evőkanál konyhasót teszek és ezzel öblögetek.
Ha esetleg kifakad a szám: vagy csak érzem hogy duzzadtabb ,  általában kölnivel vagy parfümmel kenem be és lassan visszahúzódik.
Szememnek ha fáradtabb:  édesköményt  főzök  hagyom állni az edénybe és még langyos a víz  belemártok egy kis rongyot amit a szememre helyezek , így pihentetem 15'
Megfázásra  megelőzésként: télen általában a gyógytea keverékembe mindig teszek hársfa és bodzateafüvet.
Gyomor rontásra vagy ha úgy érzem hogy nehéz a gyomrom : 2 dl vízbe teszek 1 teáskanál szódabikarbónát és 1 evőkanál ecetet. Nagyon jó hatása van, megkönnyebbül a gyomor.

Természetesen  nem mindenkinél hat egyformán  de egy próbát megér, ha nem szűnik meg a baj  úgy is más segítséghez fordulunk.

Nincsenek megjegyzések: