2011. május 17., kedd

Krumplis pogácsa



Hozzávalók: 60 dkg. liszt, 30 dkg. margarin, 3 dkg. élesztő, 2 -3 db. krumpli , 1 tojás, 1 kis doboz tejföl, só.( kenéshez még egy tojás) 
🌸
Elkészítés: Az élesztőt  kevés langyos vízzel pici cukorral megkelesztem, 2-3 db. krumplit  megfőzök sós vízben majd krumplinyomon  össze törtem. Amikor kihűlt  összegyúrom  a liszttel amibe elmorzsoltam  a margarint és beleteszem a megfuttatott élesztőt, sót a tojást és a tejfölt. /1 kis doboz  tejföl elég/
 A tésztát letakarva pihentetem mikor a duplájára  nőtt,  deszkára borítom és elnyújtom a tésztát . Pogácsa szaggatóval /közepes nagyságú/  kiszaggatom és  a tetejét 1 db felvert tojással  megkenem.
Előmelegített sütőben  200 fokon  kb. 30' alatt megsül.
/most csak 1/2 adagból készítettem/
Jó étvágyat kívánok !
                                                                                

1 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon szépek, megkóstolnék egyet.