2011. június 13., hétfő

Csőben sült karfiol

Hozzávalók: karfiol, tejföl, 1 db tojás, só kevés margarin,  prézli, ha esetleg van sajt az is jó rá.
Elkészítése: a karfiolt  szétszedem  rózsáira megmosom és sós vízbe kicsit  megfőzöm majd leszűröm..  Egy jénai tálat margarinnal kikenek prézlivel megszórom és a karfiol rózsákat  beleteszem. A   tejfölben elkeverek 1 db tojást és ráöntöm a karfiolra. Kis darabka margarint teszek a tetejére. Ha van itthon sajt az is finomabbá teszi, de anélkül is jó. A tetejére is szoktam kevés prézlit szórni.
 Előmelegített sütőben 200  fokon  20-25' alatt megsül!
(amit most készítettem kb. 1 kg. karfiolból  készült, 1 db tojást  másfél doboz tejfölöm volt itthon  azt tettem rá és  2-3 db lapsajtot. A karfiolból 2-3 rózsát beletettem a borsólevesembe. )
Ennek a receptnek alapján lehet zöldbabot is készíteni ami szintén nagyon finom! 
                        Jó étvágyat!                                           

7 megjegyzés:

Mrita írta...

Mennyei étel, én is szoktam készíteni, mert nagyon szeretjük.

Névtelen írta...

Imádom a karfiolt.
Nézz be hozzám,vár rád egy meglepi.

Éva írta...

Mrita, Zsófi: örülök hogy kedvenc ételeteket sikerült főznöm!

Bianka írta...

Szeretem

Adél írta...

Nagyon szeretem.

aranyos fodorka írta...

Valami karfiolos receptet keresve bukkantam rá erre - jónak ígérkezik, ki fogom én is próbálni, ilyen variációt még nem ettem.

Éva írta...

aranyos fodorka nagyon finom szoktam zöldbabbal is csinálni. Váljon egészségedre!