2011. június 7., kedd

Tejbegrízes süti /sütés nélkül/

 Hozzávalók: kb . 40 dkg  háztartási keksz, 1/2 l tej / + 1 dl tej/ ,1/2 cs vaníliacukor, 12,5 dkg margarin, 1/2 pohár (kb.1 dl) búzadara, 2 evőkanál kakaópor, tetejére csokoládémáz, kókuszreszelék.  
🌸
Elkészítése:   a tejet feltettem főni amibe a margarint és a vaníliás cukrot tettem. Az 1 dl tejben elkevertem a fél pohár búzadarát amit  belekevertem a  felfőzött tejbe .5-6' -ig főzöm. Ekkor már sűrűvé válik. Egy tálcába /29x24 cm/ belepakoltam a kekszet  egymás mellé arra öntöttem a tejbegríz felét. Ezután rápakoltam még egy sor kekszet majd a maradék grízbe 2 evőkanál kakaót kevertem és ezt pakoltam rá,  amire még egy sor keksz jutott. Elég gyorsan kell pakolni mert sűrűsödik a gríz. A meghűlt kekszre csokimázat öntöttem nem sokat és rászórtam kókuszreszeléket. Mikor már teljesen kihűlt betettem letakarva a hűtőbe. Másnap nagyon jól megpuhult a keksz és lehet szeletelni.
(Egy napilapból vettem a receptet már amikor készítettem   akkor vettem észre, hogy a krémbe nem kellett tenni  cukrot, drukkoltam milyen lesz? Jó lett  a keksztől  elég édes!)   
Jó étvágyat kívánok !    
                                                              

8 megjegyzés:

Eszter írta...

ez egy nekem való süti, köszi!

Csilla írta...

Szia!

Nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldaladra!!
Valóban takarékos, és "életszerű"! :-).
Köszi a sok jó receptet, és ötletet, csak így tovább! :-)
Gyakran jövök majd. :-)

Csilla

Kati írta...

Egyszerű és nagyszerű.

Éva írta...

Eszter: próbáld ki nagyon finom!
Csilla: köszönöm a szép szavakat, gyere válogassál!
Kati, Bianka: köszi!

Ottis írta...

A recept nagyon tetszik!

Marti M írta...

http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/06/ki-hogyan-szeret-fozni.html

Kukk be ide!

Mrita írta...

Nagyon szimpatikus süti, viszem a recepted, beszámolok, milyen lett.

Éva írta...

Ottis:köszi
martinelli:köszi a meghívást.
Mrita: próbáld ki nagyon egyszerű és finom.