2011. június 14., kedd

Töpörtyűs pogácsa

 Hozzávalók: 50 dkg liszt, 25 dkg. töpörtyű, 2 dkg. élesztő, egy kevés tej, 2 tojás, 2 dl tejföl, 5 dkg. zsír, só, törött bors,
😉
Elkészítése:  A lisztet összegyúrom a darált töpörtyűvel, a tejben megfuttatott élesztővel, a tojások sárgájával, a tejföllel, a zsírral, sóval meg törött borssal. Másfél óra hosszat kelesztem, majd ujjnyi vastagra nyújtom, a tészta tetejét késsel bevagdalom kockásra  és pogácsákat szaggatok belőle  tetejét
tojásfehérjével megkenem. Előmelegített sütőben 200 fokon 20' alatt szép barnára sül.   😋
                                Jó étvágyat kívánok !                                         

6 megjegyzés:

Juci írta...

Mi is szeretjük nagyon a pogikat!
Én is e recept szerint készírem, csak hajtogatom is, attól lesz szép leveles!

Kati írta...

De rég nem ettem, mi inkább télen szoktuk sütni disznóvágás után.

Éva írta...

Juci: örülök hogy ti is szeretitek.Én a sajtos pogit szoktam hajtogatni.
Kati: gondolom azért akkor mert friss tepertőből készítitek.Nekem mindegy nyár vagy tél boltból kell vennem.

Csilla írta...

De guszta! Valahogy nekem sehogy sem sikerül. Már kipróbáltam néhány töpörtyűs pogi receptet, de mind, vagy túl zsíros, vagy morzsalékos lett. :( Nem tudom, mit csinálok rosszul. Nagyon szeretnék olyat , mint amit a nagymamám tudott csinálni, finom, puha, leveles volt...
Lehet, ha elfelejtem a kudarcokat, még ezt a receptet kipróbálom! :))

Csilla írta...

Írtam egy csomó mindent, de eltűnt...
Szóval:
Nagyon guszta! Lehet, ha elfelejtem a kudarcaimat, amik töpörtyűs pogi készítés közben értek, akkor ezt a receptet még kipróbálom. Nagyon szeretnék egyszer olyan mamám féle pogit sütni amit gyerekkoromban ettem, finom, puha, leveles...

Éva írta...

Csilla: próbáld ki bátran ezt, én is most csak a fél adagból készítettem el, vedd a felét mindennek. Nagyon jó puha lett. Igaz nem leveles, de ha a tészta kelése közben 2x3 hajtogatod a tésztát akkor lehet hogy olyan lesz mint a mamádé volt .Sok sikert!