2011. október 13., csütörtök

Lencsefőzelék

                                                                                     
Hozzávalók: 1 csomag lencse, babérlevél, só, 1 evőkanál ecet, darabka citromhéj. rántáshoz: kis fej vöröshagyma, liszt, pirospaprika, bors, kevés olaj. 
🍀
Elkészítése: A lencsét 1-2 órára beáztatom, felteszem főni bő vízbe, 1-2 db babérlevelet, kis darabka citromhéjat  és sót teszek a vizébe. Mikor megfőtt a lencse kevés olajon  hagymás  rántást készítek megszórom pirospaprikával , borssal  besűrítem vele a lencsét 1 evőkanál ecetet szoktam még bele  tenni ezután készre főzöm.
A főzelékre: sült kolbászt, főtt tojást, tükör tojást, sült szalonnát, esetleg fasírtot, vagy pörköltet lehet tenni!
Megjegyzés: Az évnek bármelyik időszakában szívesen megesszük, de nálunk már hagyomány hogy újévkor mindig ezt főzök , annak reményében hogy a következő évben sok pénzünk lesz!
 Ez valahogy eddig nem jött össze!:-))
Jó étvágyat kívánok !

15 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

A szokás és az eredménye, ill. eredménytelensége nálunk is hasonló!:)
Nagyon guszta és hasonló az általam főzötthöz!
Próbáld ki egyszer ecetes tormával,úgy is nagyon finom!:)

Bors and Pepper írta...

Már én is készülök fözni ilyen finomságot, most nagyon megkívántam!!!

Okki írta...

Mi nem nagyon szoktunk lencsét készíteni, de megér egy próbát!
Tetszik ahogy tálaltad. :)

Csilla írta...

A szokás nálunk is megvolt, aztán az évek eredménytelensége után, leszoktunk róla. :))) Most szívesen ennék belőle, igen megkívántam. Jópofa a tálalás is! :)

Barbi konyhája írta...

A kedvenc főzelékem! A család is szívesen eszi és az újévi lencseevés ki nem maradhat!!! Nálunk beválik a babona, na nem a sok pénz, de az elég is jó már nekem! Guszta az a tányér lencse a két nagy tojásszemmel! :D

Gerdi írta...

Mókás a tálalás! Mi egy-két alkalommal elkészítettül újévbe a lencsét, s mivel nem hatott (nálunk sem), év közben készül:-) Sajna a gyerekek nem eszik meg...

Bianka írta...

Nagyon szeretem és főleg, hogy olyan könnyű elkészíteni

Ani írta...

Mondd ebben a tálalalásban nincs szerepe az unokáknak? Mintha némi arcot vélnék felfedezni..))

Anazar írta...

Jó, hogy eszembe juttattad, rég volt nálunk. Citromhéjjal még nem is hallottam. Jópofák a tojáskarikák benne, mintha szemei lennének a tányér lencsének ;-)

Éva írta...

Tiffanylda: Valahol mintha hallottam volna már a tormát is! Biztos finom.
Bors and Pepper: Gyorsan főzzél akkor!
Okki: Itt az ideje hogy főzd meg!
Csilla: Köszi! Ha kérsz tudok még adni!
Barbi: A babonával valahogy én is hasonlóan vélekedek!Köszi!
Gerdi: Köszi! Jó az év közben is !
Teakert: Azért ne már !:-(
Anazár: Csak egy vékony csíkot tettem bele, mikor megfőtt a lencse kivettem. Köszi!

Márti írta...

Mi is többet fogyasztunk télen, persze szilveszterkor is! Jó a bagoly tálalás:)

Petra írta...

Viccesen tálaltad. Valahogy a lencse nálunk is leginkább újévkor készül, pedig szeretjük. Főzök is hamarosan. :))

Éva írta...

Márti, Petra: Köszi!

Seafalcon írta...

Kissé kancsal a főzelék, de nagyon guszta...

Bármikor meg tudom enni, akár lencseleves után is... :D

Éva írta...

Seafalcon: Üdvözöllek ! A főzeléket szeretem de levest nem szoktam csinálni.