2011. október 9., vasárnap

Ostoros kalács


Tészta hozzávalói: 60 dkg. liszt, 3 tojás sárgája, 5 evőkanál olaj, 3 evőkanál cukor, 2 dl langyos tej, 5 dkg. élesztő, 1 kávéskanál só.
Töltelék hozzávalói: 25 dkg.  margarin, 20 dkg. cukor, 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor
Hozzávalók még : tészta nyújtáshoz 2 evőkanál liszt, tepsi kenéshez : 2-3 dkg margarin, tészta kenésre: 1 tojás
Elkészítése:Élesztőt felfuttatom majd a többi hozzávalóval egy tálban jól összedolgozom. Fél órát kelesztem. Elkészítem közben  a tölteléket.
 A tésztát  megkelesztés után  hat részre osztom és egyenként kinyújtom , megkenem a krémmel majd  feltekerem. Mikor mind a hat megvan,  hármat-hármat összefonok , majd a két kalácsot kivajazott/ v. margarin/ tepsibe teszem( akkor jó  ha a tészta kitölti a tepsit). 1/4 óra pihentetés után megkenem a felvert tojással. Előmelegített sütőben közepes lángon 180 fokon 35-40' alatt aranybarnára sütöm.
Mikor a sütőből kivettem még forró a tészta  kevés cukros tejjel átkentem.
Jó étvágyat kívánok !

13 megjegyzés:

Mrita írta...

Éva, fantasztikus a kalácsod, kérek egy szeletet belőle, nyitva az ablakom, bár hideg van. Örülök, hogy tudsz már képeket feltenni.

Nagymamis írta...

Gusztusos a kalácsod! Egy szeletet most én is megennék! Még szerencse, hogy nagy a távolság! A kilóimnak nem tenne jót!

Atkáriné Terike írta...

Nagyon guszta a kalácsod! Nagyon ügyes vagy!
A cukros tejbe tegyél egy kávés kanál vajat és akkor még puhább marad!

Petra írta...

Ó, de guszta! :)

trollanyu írta...

Éva, ez fantasztikus lett, mi is nagyon szeretjük:) Jó sok kakóval!!!

Éva írta...

Mrita: Köszi!Kicsit várjál mindjárt indítom!
Nagymamis:Köszi! Egy szeletet azért megehetnél!
Terike: Köszi! Köszönöm a jó tanácsodat is megfogadom legközelebb úgy fogom csinálni!
Petra: Köszi!
trollanyu: Köszönöm!

EWA gyöngyös világa! / EWA's World of Beads! írta...

Most találtam meg a blogodat és fantasztikus dolgokra találtam!!!Köszönöm!

Éva írta...

EWA gyöngyös világa! Üdvözöllek! Én köszönöm hogy itt vagy!

Roza írta...

Éva, ez az ostoros kalács valami fantasztikusan néz ki:) Amint lehet, ki fogom próbálni, imádom a kalácsokat!:)

Vicuska írta...

Tetszik!!!

Bianka írta...

Hű, hogy én ezt mennyire szeretem

Éva írta...

Roza, Vicuska, Bianka: Köszönöm!

Okki írta...

Nagyon jól néz ki a kalács! :)

Recept mentve, kifogom próbálni!