2011. december 11., vasárnap

Fondant készítése házilag

   Nem olyan régen próbálkoztam  először , Kiskukta blogján  láttam és olvastam   az első fondant receptet .  Azóta már többször is készítettem  kis figurákat. Érdemes kipróbálni mert  lehet vele díszíteni a tortákat és egyéb kiegészítőket is . Mikulásra készítettem  a gasztro -ajándékok mellé ezt a kiegészítő ajándékot.
Hozzávalók: 1 evőkanál zselatin, 6 evőkanál víz, 1 evőkanál margarin, 2 evőkanál méz  + porcukor  annyi amennyitől jól gyúrható anyag lesz.
Elkészítése:  A zselatint beleteszem a vízbe hozzá teszem a margarint  mézet és  felteszem melegedni  közben kevergetem. Mikor már langyos  átszitált porcukor közepébe öntöm  és elkezdem  összedolgozni. Kis adagonként kell a porcukrot hozzá tenni és eldolgozni. Addig kell ezt a műveletet csinálni még nem kapunk jól gyurmázható anyagot/pár csepp színtelen mandula aromát teszek bele/ . Ekkor fóliába csomagoljuk és hűtőbe tesszük. Másnap  átgyúrjuk és porcukros felületen nyújthatjuk ki.  Ha nem használjuk fel az egészet egyszerre, visszatehetjük a hűtőbe fóliában sokáig eltartható. (Lehet színezni, próbáltam már zöld  mandula és meggy aromával  pár csepp elég.)

💟    fél adag: 1 teáskanál zselatin, 3 evőkanál víz, 1 teáskanál margarin, 1 evőkanál méz- ezeket összemelegítem  mikor kicsit hűlt akkor teszem  az átszitált porcukorba majd folyamatosan adagolom a többi porcukrot hozzá és gyúrom össze , a többi teendő  a fentiek szerint.(Ezt a mennyiséget akkor készítem mikor csak díszítésre használom! )                                                               

10 megjegyzés:

Márti írta...

Nagyon ötletes! már szemezgettem én is a fondant készítéssel, de még nem próbáltam.

M@rti írta...

A krémes torták gyártása már megy, látom! Innen pedig már csak egy lépés a FONDANTbevonatos torta készítése! Várom "őket" is!

Ani írta...

Ha így haladsz, még cukrász lesz belőled!))

Éva írta...

Márti: Nehezen álltam rá, de ha én megtudtam akkor te biztosan még ügyesebb vagy és sikerülni fog!
M@rti: Lehet hogy ha legalább 15 évvel fiatalabb lennék,talán türelmem is több volt vagy figyelmem más volt akkor talán de így egyenlőre ennek is örülök. Próbálkozom majd esetleg?
Tea: Enyhe túlzás! Köszi azért, hogy ezt feltételezed?:-))

Gerdi írta...

Én olyan jól elvagyok a kis házi süteményeimmel, de minden oldalról bonbonokkal meg fondant bevonatos tortákkal bombáznak. Idő kérdése, mikor adom be a derekam. Látom, te már próbálkozol:-) Nem rajzolod meg a teljes horoszkópot?

Éva írta...

Gerdi: Próbáld meg menni fog!

Kati írta...

Hogy te miket készítesz, nagyon aranyosok ezek a csillagképes díszek:)

Éva írta...

Kati: Köszi!

Panna írta...

Nagyon jó :) Már vagy fél éve meg van nekem is ez a fondant recept, de csak halogatom a kipróbálását, nem mertem eddig nekiállni :(((

Éva írta...

Panna: Köszi! Pedig nem nagy ördöngösség!