2011. december 11., vasárnap

Fondant készítése házilag

   Nem olyan régen próbálkoztam  először , Kiskukta blogján  láttam és olvastam   az első fondant receptet .  Azóta már többször is készítettem  kis figurákat. Érdemes kipróbálni mert  lehet vele díszíteni a tortákat és egyéb kiegészítőket is . Mikulásra készítettem  a gasztroajándékok mellé ezt a kiegészítő ajándékot.
Hozzávalók: 1 evőkanál zselatin, 6 evőkanál víz, 1 evőkanál margarin, 2 evőkanál méz  + porcukor  annyi amennyitől jól gyúrható anyag lesz.
Elkészítése:  A zselatint beleteszem a vízbe hozzá teszem a margarint  mézet és  felteszem melegedni  közben kevergetem. Mikor már langyos  átszitált porcukor közepébe öntöm  és elkezdem  összedolgozni. Kis adagonként kell a porcukrot hozzá tenni és eldolgozni. Addig kell ezt a műveletet csinálni még nem kapunk jól gyurmázható anyagot. Ekkor fóliába csomagoljuk és hűtőbe tesszük. Másnap  átgyúrjuk és porcukros felületen nyújthatjuk ki.  Ha nem használjuk fel az egészet egyszerre, visszatehetjük a hűtőbe fóliában sokáig eltartható. Lehet színezni, próbáltam már  mandula kivonatot tettem hozzá  pár csepp elég.
(Általában úgy csinálom hogy csak fél adagot gyúrok be és az több alkalomra elég ha kisebb dolgokat csinálok belőle)  / Most csak kinyújtottam  formával kiszaggattam  és dekortollal  rajzoltam rá /                                                                      

10 megjegyzés:

Márti írta...

Nagyon ötletes! már szemezgettem én is a fondant készítéssel, de még nem próbáltam.

M@rti írta...

A krémes torták gyártása már megy, látom! Innen pedig már csak egy lépés a FONDANTbevonatos torta készítése! Várom "őket" is!

Tea írta...

Ha így haladsz, még cukrász lesz belőled!))

Éva írta...

Márti: Nehezen álltam rá, de ha én megtudtam akkor te biztosan még ügyesebb vagy és sikerülni fog!
M@rti: Lehet hogy ha legalább 15 évvel fiatalabb lennék,talán türelmem is több volt vagy figyelmem más volt akkor talán de így egyenlőre ennek is örülök. Próbálkozom majd esetleg?
Tea: Enyhe túlzás! Köszi azért, hogy ezt feltételezed?:-))

Gerdi írta...

Én olyan jól elvagyok a kis házi süteményeimmel, de minden oldalról bonbonokkal meg fondant bevonatos tortákkal bombáznak. Idő kérdése, mikor adom be a derekam. Látom, te már próbálkozol:-) Nem rajzolod meg a teljes horoszkópot?

Éva írta...

Gerdi: Próbáld meg menni fog!

Kati írta...

Hogy te miket készítesz, nagyon aranyosok ezek a csillagképes díszek:)

Éva írta...

Kati: Köszi!

Panna írta...

Nagyon jó :) Már vagy fél éve meg van nekem is ez a fondant recept, de csak halogatom a kipróbálását, nem mertem eddig nekiállni :(((

Éva írta...

Panna: Köszi! Pedig nem nagy ördöngösség!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...