2012. február 6., hétfő

Toros káposzta

Hozzávalók: 1/2 kg savanyú káposzta,1/2  kg sertéshús, 1 db vöröshagyma, 1 cikk fokhagyma, őrölt  bors, csípős paprika , só, zsír. 
🍂
Elkészítése: A sertéshúst feldarabolom kockára / lehet lapocka, véknya, sertéscomb/ zsírt felforrósítom  majd belerakom a húst /ekkor egy kicsit megfehéredik a hús/. Borsot szórok rá majd ráteszem a  vöröshagymát karikára vágva és a cikk fokhagymát  megsózom  és annyi vizet öntök hogy jól ellepje a húst. Így  egy kicsit főzőm, mikor kezd puhulni a hús  hozzá teszem az előzőleg átmosott  savanyú káposztát átforgatom a hússal   még öntök rá kevés  vizet, amivel fedő alatt főzöm. Kevés idő elteltével  leveszem a fedőt  és készre főzöm. 😋
/Ezt az ételt régen  disznóöléskor készítették a friss  húsból !/
                                       Jó étvágyat kívánok !                                             

13 megjegyzés:

Mrita írta...

Hát ez nagyon finom téli étel, szívesen elfogadnám.

RaMary írta...

Régi emlékeket idéz, nagyon szeretem!

Kati írta...

Hasonló a székelykáposztához:)

Éva írta...

Mrita: Nagyon szeretjük, jó laktató bár nyáron is szoktam csinálni!
RaMary: Ha szép az emléked, örülök hogy erre emlékeztettelek!
Kati: Talán, de a székelykáposztához teszek pirospaprikát és tejfölt.

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon guszta!
Mindig azt hittem,hogy a székelykáposzta azonos a toros káposztával.
De ezek szerint nem,kifogom próbálni,biztos finom!

Tiffanylda írta...

Régi, szép idők!... Érdekes, én paprikás színűre emlékeztem! lehet, hogy felénk úgy csinálták? Nagyon szeretem.

Seffer Lilla írta...

Nagyon szuper, nálunk nagy kedvenc. Lucskos káposztának hívjuk...:)

trollanyu írta...

Nem tudom, hogy ettem-e ilyet valaha, mindenesetre jól hangzik a recept és guszta.

Vicuska írta...

Én is bármikor, bármelyik évszakban szívesen készítem! :)

Éva írta...

Jámborné Budai Mónika: Köszi! Nem azonos, a székelykáposztánál mint a pörkölt olyan alapot csinálunk a húsból és úgy rá a káposzta majd a tejföl! Nagyon finom ez is!
Tiffanylda: Lehet hogy lettek rá pirospaprikát?
Lilla: Igazad van, úgy is szokták nevezni.
Trollanyu: Szerintem ha disznóölésen voltál itthon valamikor is akkor biztos hogy ettél.
Vicuska: Finom is bármikor főzzük!

Gabriella írta...

Nem szoktam torost készíteni, viszont Anyukám minden téli disznótor alkalmával készít ilyet. Szeretjük, fincsi. :)

Éva írta...

Gabriella: Nagyon finom tud lenni, olyankor különösen mikor friss húsból készítik!

Móka írta...

Mifelénk a káposztát a hússal ( és egy kis bőrkével) feltesszük főni, kicsit megsózzuk, bors,kömény, hagyma úgyis van a káposztában.Ha a hús már majdnem puha,öntünk rá egy kicsi paradicsomlevet,de tényleg csak kicsit, és utána paprikás rántással berántjuk. Épp a múlt héten főztem egy nagy fazékkal. A nagymamám mindig azt mondta,hogy minél többször melegítjük,annál finomabb.