2012. március 6., kedd

Rántott karfiol sültkrumplival

Hozzávalók:  Karfiol,  tojás, liszt, prézli, só, olaj.
Elkészítése:  Karfiolt szétszedem rózsáira  átmosom és kevés sót téve a vízben kicsit megfőzöm.  Ezután szokásos módon  liszt- tojás- prézli-be mártva  forró olajban megsütöm.  Hozzá sült krumplit készítettem és meggybefőttet  tettem mellé.
Megjegyzés:Amikor karfiolt rántok általában abban a vízben amiben főztem  pár darab karfiol rózsát szétvágok  zöldséget teszek bele / ha nincs jó a leveskocka is, vagy ételízesítőt/  gyenge petrezselymes rántást teszek rá nokedlit szaggatok bele és egy finom levesünk  lesz így!   
                               Jó étvágyat!                                        

6 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Már annyirszor akartam karfiolt venni, mert olyan régen készítettem vele bármit, de most végre, hogy Nálad láttam, felírom a bevásárlólistámra.

Hobbychef írta...

Ez vega és böjti ételnek is elmegy, s az adag méretét nézve fogyozóknak is kiválló. A fözőlét én is szoktam hasznosítani. Nem csak a spórolás miatt, de vétek azt a finom lét kiönteni.

Éva írta...

Lilla: Látod emlékeztető vagyok!
Hobbychef: Azért előtte egy kis levest is ettünk.:) Nagyon finom tud lenni ez a leves !

Vicuska írta...

Nekem a karfiolhoz évtizedekkel ezelőtt odakívánkozott ízben a fokhagyma, ezért bárhogyan készítem, mindig kerül azóta a főzővízbe. Jót tesz vele :) Jó ötlet felhasználni a főzőlét levesként, hiszen annyi minden belefő, pár rózsát akár benne is felejthet az ember...

Panna írta...

De jó, hogy mindent hasznosítasz ;) A rántott karfiolt én is szeretem :)

Éva írta...

Vicuska: Fokhagymát nem szoktam bele tenni, de biztos hogy jó lehet a karfiol rózsákból szoktam párat benne hagyni!
Panna: Nagyon finom leves van belőle!