2012. április 16., hétfő

Rácsos sütemény II.

 Ez a  fajta süteményem már egyszer szerepelt a blogomban, azóta viszont összetevőiből kicsit levettem és a technikai kivitelezésben változtattam.
Hozzávalók: 30 dkg. liszt, 8 dkg. zsír, 2,5 dkg. margarin, kis dobozos tejföl fele, 1 tojás/ sárgája tésztába, fehérje kenni/ 7,5 dkg. cukor, 1/2 mk. szódabikarbóna, 1/2 tk. ecet, pici só. Sárgabaracklekvár/vagy más lekvár/, apró darabokra vágott dió  kb. 5 dkg. Tepsi amiben sütöttem : 38x26 cm.
🍂
Elkészítése: A tészta hozzávalóit jól összegyúrtam.2/3 részét kinyújtottam,  tepsibe pakoltam  megkentem a lekvárral  és rászórtam a darabolt diót. Ezután a maradék tésztát kinyújtottam vékonyra és derelyevágóval vékony csíkokat vágtam amivel berácsoztam a sütemény tetejét és megkentem a tojásfehérjével.
Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem, majd mikor kihűlt vaníliás cukorral szórtam meg.    
                                 Jó étvágyat kívánok !                                          

17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Milyen egyszerű és milyen finom!Köszi Évi!

Czakó Mariann írta...

Kedves Évi ! Kár, hogy nem tudunk cserélni pár szeletet a sütinkből, mert a rácsos linzert imádom :)

Jutka írta...

Hajdanában még kisgyermekként sok hasonlót készített anyukán, de a recept az elkallódott. Most talán én is elkészítem.

Seffer Lilla írta...

nagyon finom süti lehet, én is szeretem ezeket a rácsos édességeket!

Édeskonyha írta...

Nyami egy igazi klasszikus :) Biztos nagyon finom lehetett

Angi Angéla írta...

Nagyon guszta! Hasonló receptem van, csak dió helyett( a párom nem szereti) meggyel szoktam tölteni!

Jámborné Budai Mónika írta...

Guszták:)))

Ibcsi írta...

Én is nagyon szeretem! Nagyon gusztusos nyami nyami.

Emoke írta...

Ó Éva! Hát itt is a kedvencem fogad, akárcsak Rozánál! :))

Juci írta...

Nagyi készítette sokszor...
Off, most nosztalgiázom egy picit.
Imádtuk, de finoooom!!!

Panna írta...

Juj, de fincsi!

trollanyu írta...

Nagyon finom, ezt mindenki szereti:) Más töltelékekkel is finom, és de régen nem készítettem:)

Gerdi írta...

De jól néz ki! S milyen egyszerű!

Vicuska írta...

Ez is régebbi receptjeink egyike, azokból az időkből, amikor minden hétvégén sütött az ember sütit...

Éva írta...

The E.Art: Könnyen elkészíthető, próbáld ki egyszer nagyon finom!
Czakó Mariann: Az jó ötlet lenne, imádom amit csináltál mákos-lekvárost cserélhettünk volna!
Jutka: Most már akkor elkészítheted Te is !
Lilla: Finom sütemény és lehet variálni akár a töltelékét is!
Édeskonyha: Köszi!
Angi Angéla: Hű , de finom lehet úgy is!
Jámborné Budai Mónika: Köszi!
Ibcsi: Köszi!
Bence/ Emőke: Tudtam hogy szereted, azért sütöttem a kedvedért.
Juci: Szép emlék ugye? Köszi!
Panna: Köszi!
trollanyu: Régi recept ez is, biztos hogy más töltelékkel is nagyon finom lehet!Van úgy hogy elfelejtek én is sütni olyanokat amit pedig nagyon szeretünk.
Gerdi: Köszi!
Vicuska: Régen Édesanyám nagyon sokszor csinálta, aztán én mikor kicsik voltak a gyerekek !

Emi írta...

Nagymamám sütije. Nem tudom hogyan sütötte, csak azt, hogy majdnem minden hétvégén "rácsos tésztát" sütött és annyira finom volt! Akárcsak a tied!

Éva írta...

Emi: Nagymamák sütijénél nincs finomabb! Köszi!