2012. május 3., csütörtök

Kávékrém pohárban/csokigyurma/

                                         
                                         
Hozzávalók: 1 csésze tej, 1 csésze fekete kávé/nescafé  is jó/, 1 db tojás, 1 ek. liszt, 1 cs. vaníliás cukor, 3 ek. cukor(nyírfacukor ) természetesen sima cukor is jó.
Elkészítése:A tojás fehérjéhez  adtam 1 ek. cukor(nyírfacukrot)   felvertem jó kemény habbá. A tejet feltettem főni a vaníliás cukorral és a habot  kanalanként /mint mikor madártejet csinálunk/  ebben a tejben kicsit  megforgattam.Kiszedtem és félre tettem. A tojás sárgáját a cukorral és a liszttel  kikevertem  hozzá öntöttem a kávét majd a vaníliás tejjel  elkevertem  és kicsit összefőztem  bersűrítettem. Ezután poharakba töltöttem. A tetejére pakoltam a habot. Kávé szemek  nincsenek itthon, ezért kipróbáltam a Csupa Csoki módszerét /csokigyurmát/ami nagyon praktikus .  5 dkg. tortabevonót másfél  evőkanál mézzel  gőz fölött megolvasztottam. Kicsit hagytam hűlni, majd lehetett  gyurmázni vele ! (A kávé szemeken kívül  más formákat is csináltam jó lesz  legközelebbi süteményemhez dekorációnak.)
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Ami írta...

Ezt a csodás kis desszertet el tudnám fogadni ebéd után :). És jó ez a csokigyurmázás is .

Éva írta...

Ami: Köszi!