2012. június 17., vasárnap

Epres-túrótorta /sütés nélkül/

Nagyon sok ehhez hasonló  finomságot láttam az elmúlt napokban  de a választásom most Gizi-receptjei  blogban látott süteményére esett hogy kipróbáljam. Ez volt a lányom szülinapi tortája .

Hozzávalók: alaphoz: 20 db. babapiskóta, 10 dkg. vaj. tőltelékhez: 25 dkg. túró, 15 dkg. porcukor, 2 cs. vaníliás cukor, 1 citrom leve + reszelt héja, 2 dl. víz, 1 cs. vaníliás puding, 10 g zselatin, 1 dl víz, 3 dl. tejszín, 25 dkg. eper.
                                 🍓                                              
Elkészítése: Az alaphoz a babapiskótát ledaráltam és a felmelegített vajjal jól összegyúrtam. A torta formába sütőpapírt tettem amibe belenyomkodtam ezt az alapot amit 1/2 órára hűtőbe tettem. A töltelékhez:  túrót  a  kétféle cukorral a citromlevével és a lereszelt héjával jól kikavartam. (Előzőleg a 2 dl vízben elkavartam a pudingot és feltettem főni amit besűrűsödése után levettem a tűzhelyről és hagytam kihűlni). Ezt a kihűlt pudingot kavartam össze a túró-cukor keverékével. 1 dl vizet feltettem főni majd a tűzhelyről levéve belekevertem a zselatint addig kevertem még feloldódott és kihűlt. Ekkor beleöntöttem    a túrós-pudingos krémhez és összekevertem. A tejszínt jó kemény habbá vertem fel majd óvatosan beleforgattam a krémbe. A torta formában lévő alapra körben ketté vágott eperszemeket pakoltam és erre kanalaztam rá a krémet. A tetejét elsimítottam és hűtőbe tettem. Másnap díszítettem eperszemekkel  és a többi kellékkel. (Eléggé apró szemű volt az eper de nagyon finom illatos!)
Nagyon finom lett, ízlett mindenkinek !  (Mivel nagy meleg volt ezért lehetett egy kis technikai baki a csokival! Hirtelen és gyorsan  fotóztam le szeletelés előtt  azért  szalvétával felitattam! )
Jó étvágyat kívánok !

15 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szép lett,biztos finom is:))

Viki írta...

Nekem jöhet/-ne csokicsurgatósan is. Ebben a melegben nem is érdemes a sütőt bekapcsolni. Nagyon szép lett a tortád. Tavaly és is elég sok sütés nélküli citromos, túrósat készítettem, s bizony az vitte a pálmát egész nyáron.

Juci írta...

Isten éltesse az Ünnepeltet!
Mindkét tortát megkóstolnám olyan guszták!
A fiam ballagási ebédjére én is egy hasonlót választottam,pikk pakk elkészült és finom is volt.

Seffer Lilla írta...

Nem csodálom, hogy erre esett a választásod. Csodás lett!

Jutka írta...

Ígéretesen hangzik! Torta sütés nélkül.....ebben a melegben ki kell próbálnom:)

Hankka írta...

Boldog szülinapot a lányodnak, ez a torta is nagyon jól hangzik és jól néz ki! :)

Emi írta...

Nagyon finom lehetett! Imádom az apró szemű epret, olyan mintha csak az erdőn gyűjtögettem volna:)

Katalin írta...

Gyönyörű szép lett a tortád, vidám :) Lányodat Isten éltesse sokáig!

Éva írta...

Jámborné Budai Mónika: Köszi! Nagyon ízlett mindenkinek!
Viki: Köszi! Ilyen túrótölteléket most csináltam először, de fantasztikusan finom!
Juci:Köszi! Való igaz hamar elkészül és nagyon finom!
Lilla: Köszi!
Jutka: Érdemes kipróbálnod mert nagyon-nagyon finom!
hankka: Köszi! Nagyon finom!
Emi:Nagyon finom volt, és ahogy mondod, annyira finom illatos ez a fajta eper!
Katalin: Köszönjük szépen !

Gerdi írta...

Nagyon szép lett a torta!
Az apró szemű eper mindig aromásabb, az erdei szamóca meg még azon is túltesz.

Gabriella írta...

Na, ebből most nagyon szívesen elfogyasztanék egy szeletkét!! Olyan jólesne... :P

Panna írta...

Praktikusak ezek a sütés nélküli torták, főleg ebben a nagy melegben :) Ügyes vagy ;)

Éva írta...

Gabriella: Azt elhiszem,most én is megenném, de hamar elfogyott!
Panna: Ez az előnye nem kell sütni.Köszi!

marisz57 írta...

Elég gyakran készítek én is sütés nélküli tortákat. Ebben a melegben a finomsága mellett még a praktikussága is előnye.

Éva írta...

marisz57: Az biztos hogy most sütni nem nagyon van kedvem nekem sem!