2012. október 16., kedd

Paprikáskrumpli birsalma kompóttal

Hozzávalók : a paprikás krumplihoz: 3-4 db nagyobb krumpli, 1 db vöröshagyma, 1 cikk fokhagyma, 1 ek. zsír,2-3 karika paprika és paradicsom. fűszerek: pirospaprika, őrölt bors, csípős paprika(fűszerek ízlés szerinti mennyiségben). Kompóthoz: 1 kg. birsalma,  1 tk. citromlé, 3 ek. cukor, 1 mk. fahéj.
Elkészítése:  A krumplit megpucoltam és felkarikáztam. A zsírt megforrósítottam majd a kockára felvágott vöröshagymát és a cikk fokhagymát hozzá téve megdinszteltem  Bele tettem a paprikát és paradicsomot is majd megfűszereztem és a krumplit beletéve megsóztam és felöntöttem annyi vízzel ami ellepte a krumplit.     Fedő alatt addig főztem még a krumpli puha nem lett. Kompóthoz: megmostam a birsalmát majd megpucoltam apró darabokra felvágtam  ráöntöttem annyi vizet ami jól ellepte, sőt még annál is többet mert igen finom a leve is. Cukrot , fahéjat és egy tk. citromlevet tettem hozzá és addig főztem még megpuhult a birsalma. ( Azért kell citromlé hogy ne barnuljon meg a gyümölcs!)
                                    Jó étvágyat!                                       

9 megjegyzés:

Márti írta...

Tetszik a párosítás!

Roza írta...

Évám köszi, meg van, mit főzök holnap!:)

Éva írta...

Márti: Nekem is tetszett délben!:-)) Imádom ezt a kompótot és természetesen a paprikáskrumplit is! Köszi!
Roza: Ennek örülök!

RaMary írta...

Ó micsoda páros! Mindkettőt imádom!

Kati írta...

Birsalmát én is nagyon szeretem:)

HajniZoli írta...

Most fogyott el a birsalma kompótunk, szeretjük mi is:-) a krumpli meg cakkra jött, mert holnapra csak levesem van, ez lesz a második:-)
Köszönjük!

Éva írta...

RaMary:Örülök hogy neked is kedvenced, mert én is imádom!
Kati: Finomis tud lenni!
HajniZoli:Örülök hogy ötletet meríthettél !Egészségetekre!

HajniZoli írta...

Elkészítettem a krumplit, naagyon finom lett! A lányom, (aki nagyon válogat) azt mondta mindig így készítsem ezentúl:-)
Köszönjük!:-)

Éva írta...

HajniZoli: Nagyon örülök hogy ízlett! Egészségetekre!Lányodat puszilom!