2012. november 18., vasárnap

Tejes kifli

Ezt a  finom kifli  receptet MAX Gastro köszönhetem!
   Hozzávalók: Fél adagból készítettem abból lett 8 db. 1,75 dl langyos tej, 10 dkg. rétesliszt, 20 dkg. finomliszt, 1,5 dkg. élesztő, csipet cukor, 1 tk. só, 1 ek. olaj.
😊
Elkészítése: Az élesztőt kevés cukros  langyos tejben elmorzsoltam pihentettem majd a összekevert liszttel és langyos tejjel bedagasztottam közben tettem bele az olajat.Az edényt  amiben kelesztettem kicsit beolajoztam letakarva hagytam kb. 1 órát pihenni. Ezután 8 felé vettem  kis gombócokat formáltam majd széthúztam kezemmel a tésztát és feltekertem .Tepsire pakolva  hagytam még pihenni 20' ezután vízzel megspricceltem (most kipróbáltam mert a boltunkban  ilyet lehet kapni, hogy fokhagyma krémet kevés vízzel elkevertem és ezzel kentem be kicsit a kiflik tetejét) . Előmelegített sütőben 230 fokon 20' sütöttem  ezután a sütőajtaját kinyitottam kicsit kihúztam a tepsit és ismét vízzel megspricceltem a kifliket és még 5' sütöttem. Mikor a sütőből kivettem akkor is megvizeztem a tetejét a kifliknek. Nagyon finom ropogós kifli és a fokhagyma íz is nagyon finom rajta! 😋
                               Jó étvágyat!                                        

2 megjegyzés:

Hankka írta...

Jól hangzik, és tetszik a fokhagymás ízesítés is, így még finomabb lehet! :)

Éva írta...

hankka: Nagyon finom volt !Köszi!