2013. január 6., vasárnap

Kijevi krémes

                                                                             
Hozzávalók: a tésztához: 40 dkg. liszt, 1 cs. sütőpor, 15 dkg. kristálycukor, 20 dkg. margarin, 4 tojás sárgája, 2-3 ek. tejföl, a tepsi kikenéséhez: 2-3 dkg. margarin,  a diós habhoz: 4 tojás fehérje, 15 dkg. kristálycukor, 25 dkg. darált dió( fele mennyiség diópótló volt),  a krémhez: 2 cs vanília ízű pudingpor, 5 dl tej, 25 dkg. margarin, 25 dkg. porcukor.
🌸
Elkészítése: tészta: a lisztet a sütőporral összeforgattam majd a cukorral, a puha  margarinnal a tojássárgájával és nekem 3 ek tejföl kellett hogy jól kezelhető tészta legyen belőle. Ezután 3 részre osztottam.
A diós habhoz: a tojásfehérjét kemény habbá vertem apránként beleszórtam a cukrot  is. Ebbe a habba óvatosan beleforgattam a diót  .
Egy közepes nagyságú tepsit margarinnal kikentem ( a recept úgy írja hogy 27x27 cm kell lennie a tészta méretének )  nagyobb tepsibe is lehet tenni de csak  ilyen méretűre kell a tésztát nyújtani.Egy adag tésztát beletettem a tepsibe erre rákentem a diós hab egyharmadát . Előmelegített sütőben 180 fokon 15' alatt megsül. Ezt a műveletet még kétszer megismételtem. A krémhez:  a pudingport a tejben elkevertem majd sűrűre főztem, hagytam kihűlni. A margarint a porcukorral kikevertem majd  a kihűlt pudinggal összekevertem. A tésztalapokat a krémmel megkentem, egymásra rétegeztem  a tetejét porcukorral szórtam meg. 1-2 órát pihentettem hogy az íze jól összeérjen.(Alig vártam hogy leteljen az idő, nagyon finom!)
Jó étvágyat!

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ajaj!
Csudajól néz ki ez is!

Erika írta...

De megenném most. Szeretem a diós süteményeket (is). :))

Hankka írta...

Diós is, vaníliakrémes is, fincsi! :)

RaMary írta...

A napokban már úgy éreztem, egy ideig elég volt a sütikből...de ezt a finomságot azért nem tudnám kihagyni úgy gondolom :))

trollanyu írta...

Nagyon jól néz ki, ilyet sem ettem még:)

HajniZoli írta...

Irtó guszta! Nagyon megennék egy szeletkét:-)

Édeskonyha írta...

Nagyon guszta sütemény. Szívesen vennék egy szeletet a reggeli kávémhoz.

Katalin írta...

Nagyon szép szeletek, szívesen megkóstolnám, mert még én sem ettem ilyet :)

Éva írta...

Emőke : Köszi!
Eri ka:Szívesen megkínálnálak!
hankka: Köszi!
RaMary: Elmondanám hogy nagyon finom egy szelet nem is lenne elég!:-)
trollanyu: Szívesen megkínálnálak hogy érezd mennyire finom!
HajniZoli:Köszi! Én pedig szívesen adnék!
Édeskonyha: Köszi! Küldök neked fénypostával!:-)
Katalin: Köszi! Talán Te laksz legközelebb küldök kóstolót,jó?:-)

Gabriella írta...

Ajaj, ez nagyon finomságosnak tűnik... :P

Éva írta...

Gabriella: Köszi! Finom is volt nagyon!

marisz57 írta...

Nagyon szép lett a sütikéd! Még nem ettem, de már készülök rá (meg vagy más háromszázra)!

Éva írta...

marisz57: Köszi! Ó nekem is annyi van elmentve majd egyszer rákerül a sor!