2013. február 2., szombat

Finn hagymás pirog

Ezt a finomságot Ottis blogjáról  választottam !
                                                                               
Hozzávalók: tészta: 20 dkg. liszt, 1/2 tk. sütőpor, 15 dkg. vaj/margarin, 1 db tojás, pici só és annyi tej amivel összelehet gyúrni a tésztát. Töltelék: 2 fej vöröshagyma, 2 db tojás, 30 dkg. sajt, só, bors, 0,5 dl tej, kevés olaj. 
🍕
Elkészítése: A hozzávalókból tésztát gyúrtam majd betettem a hűtőbe 1 óra hosszára. A töltelékhez apróra felvágtam a hagymát amit a kevés olajon megpirítottam sóztam, hozzá tettem a tejet a felvert tojást és a lereszelt sajtot. Margarinnal kikent pite formába tettem a kinyújtott tésztát majd a tölteléket belesimítottam. Előmelegített sütőben közepes hőfokon nekem ez most 220 fok volt 35' sütöttem. Mikor kihűlt akkor tettem rá  savanyúságot. Nagyon finom , eltudom képzelni hogy mennyire finom lehet mikor már friss zöldségek is vannak pld. paprika, paradicsom, retek, friss hagyma....majd akkor ismét  megsütöm! 
Jó étvágyat kívánok !

9 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Hmm.. ilyesmit ettem kinn Finnországban, csak az teljes kiőrlésű liszttel készült. A tied is nagyon gusztusos

Gerdi írta...

Én még nem ettem ilyet, de tudnám szeretni, még savanyú uborkával vagy káposztával is. Aztán majd a friss idényzöldségekkel:-)

Györgyi írta...

Az ilyen ételeket nagyon szeretem! Biztos nagyon finom lehetett:)

Névtelen írta...

Ez egy tökéletes vacsora, és szerintem ezerféleképpen variálható:)
Én biztosan ki fogom próbálni!

Éva írta...

Édeskonyha: Akkor az egészségesebb volt! Köszi!
Gerdi: Mi is savanyúsággal meg csípős kecsappal ettük, de biztos hogy nagyon finom lesz majd tavasszal a friss zöldségekkel.
Kovács Janka: Nagyon finom volt és laktató!
Patrícia: Egészségetekre!

Málna konyhája írta...

ez igen jól hangzik és jól is néz ki)))

Timi írta...

Nagyon gusztán néz ki!!!
Nekem is rögtön az jutott az eszembe, hogy kint talán mintha rozslisztből készült volna a tésztája...de így is finom lehet!

Katalin írta...

Finom lehetett, mert nagyon jól néz ki! Én sajnos még nem ettem hasonlót, de szívesen megkóstolnám....

Éva írta...

Málna konyhája: Köszi!
Timi:A másfajta liszttel készítettet nem kóstoltam, biztos az is nagyon finom lehet. Ezt viszont tudom hogy nagyon jó!
Katalin: Nagyon finom volt! Tudtam volna küldeni neked is ha tudtam volna előre, hogy kérsz?!:-)