2013. február 19., kedd

Szilvalekváros süti

Nagyon szeretem a szilvalekvárt a hétvégén gyerekeimnek sütöttem buktát  ami nagyon finom volt. Most úgy gondoltam hogy megint  valami  lekvárosat kéne sütni, végül Limaránál találtam ezt a finomságot.
 Hozzávalók: 3 db tojás, 15 dkg. porcukor, 9 dkg. zsír, 5 ek. szilvalekvár, 9 ek. víz, 1 tk. vanília/1 cs vaníliás cukor/20 dkg. liszt, 1 tk. sütőpor, 1/2 tk. szódabikarbóna, fél citrom reszelt héja, 1 tk. őrölt fahéj. Tetejére :szilvalekvár, csokoládé.
🍂
Elkészítése: Először az 5 ek. szilvalekvárt kevertem össze a vízzel. Az egész tojásokat a cukorral jól felvertem majd hozzátettem a zsírt,  lekváros vizet ,reszelt citrom héját és a vaníliát ezeket is a habverővel alaposan összedolgoztam. A liszthez tettem a sütőport ,  szódabikarbónát  és a fahéjat összeforgattam ezeket majd a többihez kanalaztam apránként és ekkor már fakanállal kavartam össze. Közepes tepsit sütőpapírral kibéleltem majd beleöntöttem a tésztát amit elegyengettem. Előmelegített sütőben  én 200 fokon 20' sütöttem Mikor kivettem a sütőből még forró volt a tészta akkor vékonyan megkentem még egy kis szilvalekvárral és mikor már kihűlt ekkor gőz fölött kevés olajjal megolvasztottam a csokoládét és ráöntöttem a tésztára. Nagyon finom az íze és nagyon jó  puha!   
                                 Jó étvágyat kívánok !                                       

11 megjegyzés:

teller-cake írta...

Jól hangzik és úgy is néz ki, kipróbálós! :)

Okki írta...

Szeretem az ilyen finom és gyorsan elkészíthető sütiket. :)
Recept mentve, hamarosan el is készül. köszi. :)

Juci írta...

Van nekem is Gyermekkenyér néven bejegyezve egy hasonló süti.
Érdekes recept a Limaráé két féle növesztőt használ, csak tudnám miért? A 2oo g liszthez bőven elég az egyik adag(szerintem).

Éva írta...

teller-cake:Próbáld ki mert nagyon finom! Egészségetekre!
Okki:Ez valóban egyszerű én is szeretem az ilyen csak keverős sütiket! Egészségetekre!
Juci:Azon én is csodálkoztam hogy miért van kettő is?

Édeskonyha írta...

Ez mennyei lehet. Ráadásul pont a hétvégén kaptam még egy üveg házi szilvalekvárt. Muszáj kipróbálnom.

Dominika írta...

Nagyon jól néz ki, és ami nekem most fontosabb, egyszerű és gyorsan kész van. Holnapra pont jó is lesz! Köszi!!!

Roza írta...

Azt hiszem, a hétvégén, miután a család teljes létszámban nálunk ebédel, ki fogom próbálni:)
Nagyon guszta!:)

Névtelen írta...

Én is szeretem a szilvalekvárt!:-)))
Nagyon guszta ez a sütike is és látszik milyen puha a tésztája,és a tetején a csokoládé megkoronázza természetesen.
Biztosan megsütöm én is,köszönöm a receptet!

Éva írta...

Édeskonyha: Akkor próbáld ki mert nagyon finom! Egészségetekre!
Dominika: A finomsága mellett valóban nagyon könnyen elkészíthető! Egészségetekre!
Roza: Bízom benne hogy elnyeri tetszéseteket.Egészségetekre! Köszi!
Emőke:Köszi! Sok sikert, egészségetekre!

Hankka írta...

Én is nagy szilvalekvár rajongó vagyok, nagyon finom lehet ez a sütemény is! :) Általában töltelékként találkozunk a lekvárral, érdekes, hogy itt a tésztában van! :)

Éva írta...

Hankka: Nagyon finom ! A tésztába és a tetején is van lekvár és arra tettem a csokit.