2013. július 30., kedd

Csigabiga/sütés nélkül/

Napokban több helyen láttam  igaz piramis néven ezt a süteményt. Akkor jutott eszembe hogy nekem is van egy nagyon régi formám/fából/ amihez természetesen recept is volt hiszen készítettem valaha, de sajnos elveszett . Rokonomtól érdeklődtem  aki hajdanán még az esküvőnkre is  készített  ilyen süteményt, de nem nyerte el a tetszésemet  a receptje mivel nyers tojás volt az akkori receptben. Így "egy kísérletet megér" alapon  elkészítettem az én változatomat !
                                                                             
Hozzávalók: 10 dkg. darált dió, kb. 10 dkg. terefere keksz  fele darálva a többi egészben, 2 ek. kakaópor, 2 ek. porcukor, 1 tk. vaníliacukor,  kb.  1/2 dl. feketekávé. Krém: 3 dkg. margarin, 2 ek. porcukor, pár csepp citromlé vagy citromaroma. Kókuszreszelék. 
🐌
Elkészítése:  A darált diót és kekszet a kakaóporral  porcukorral és a vaníliacukorral elkevertem majd a feketekávéval összegyúrtam/ha szükséges lehet több is a kávé/ .A margarint a porcukorral  pár csepp citromaromával jól kikevertem.  
Mivel jó régen használtam ezt a formát így a gyakorlat vezetett rá hogy  milyen technikával készítsem. Először a formából nem jött ki  szépen. Ezután  a formába szórtam kókuszreszeléket és így tettem bele a kekszmasszát ujjammal közepébe kis mélyedést csináltam ahová kevés krémet tettem majd egy egész kekszet tettem rá és megfordítva formát így sikerült  !  
Jó étvágyat kívánok!
Ui: bár a forma a tányér mellett van, azért oldalra fordítva hogy látszódjon a belseje lefotóztam!
                                                                      

13 megjegyzés:

Vicuska írta...

De aranyos!

Kati írta...

Érdekes lehet a forma:) Szépek lettek:)

Éva írta...

Vicuska köszi!
Kati a kedvedért még egy fotót is készítettem külön a formáról. Köszi!

Hankka írta...

Ügyesen összehoztad, fincsi lehet! :) Jó régen készítettem már én is, pedig szeretjük! :)

Tiffanylda írta...

Izgalmas forma, finom sütemény gratulálok!:)

trollanyu írta...

Nagyon szép süti, láttam már sok helyen, de sajnos nekem nincs ilyen formám:) Még nincs!

HajniZoli írta...

Jaj de jó ez a forma! Sok helyen láttam már a sütit elkészítve, de formát eddig soha.
Nagyon szépek, guszták a sütik!

Névtelen írta...

És akkor ezt nem teszed be a hűtőbe hanem azonnal ki is jön?
Szeretem a kísérletező kedved hozzá pedig a türelmed!❤
A sütik pedig biztosan nagyon - nagyon ízletesek!pláne hogy van benne kv......

judit60 írta...

Nagyon ötletes, tetszik

marisz57 írta...

Ilyet a nagyobbik fiam szokott készíteni, Ő piramisnak nevezi.

Éva írta...

Hankka köszi, örülök hogy ismered!
trollanyu szerintem már modernebb formában kapható láttam hogy műanyagból van, nagyon könnyen elkészíthető finom!
HajniZoli lehet hogy nem ilyen régi formával készítik, finom!
Emőke amikor megtöltöm egyből ki is veszem a formából hiszen egy formával készítem. Nagyon finom valóban!
judit60 köszi!
marisz57 én is sok blogon láttam piramis névvel, bár a név teljesen mindegy régen mi csigabigának hívtuk így maradtam ennél a névnél.

Unknown írta...

Nagyon finom! Én a citrom facsaró belsejébe folpakot teszek, és ezzel könnyen ki tudom húzni a tésztát.

Éva írta...

Unknown már hallottam arról a megoldásról is és praktikusnak tartom de még működik nekem ez a régi fajta addig néha napján ezzel készítem. Köszi hogy megosztottad praktikádat!