2013. július 3., szerda

Hamis túrógombóc

                                                                             
Hozzávalók: 1/2 l. tej, 10 dkg. búzadara, 1 ek. mazsola, cukor ízlés szerint, kevés vaníliacukor, reszelt citromhéj. + kb. 3 dkg.  búzadara pirítani, olaj, 
🌷
Elkészítése:  A tejet feltettem  a cukorral  vaníliacukorral és a citromhéjjal  főni majd beleszitáltam apránként a darát és a mazsolát  amivel sűrűre főztem.  Hagytam kihűlni közben a 3 dkg. darát kevés olajon megpirítottam  csipetnyi sót hozzátettem és  ráöntöttem  kb. 1/2 dl vizet fedőt tettem rá  gázt elzártam alatta és hagytam hogy a dara felszívja a vizet. A langyosra hűlt tejbegrízből gombócokat formáltam és megforgattam a pirított grízben.  Kevés őszibarackkal tálaltam. 
 Ui: Akár kompóttal vagy cukrozott tejföllel is lehet tálalni!
Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Gerdi írta...

Én aludttejjel készítettem hasonlót, az még hasonlított is a túrógombóchoz. Trollanyunál láttam. Ez a tejbegrízgombóc is jó ötlet. A mazsola benne főleg!

Katalin írta...

Így is nagyon finom lehetett, szép gusztán tálaltad, meg is jött az étvágyam :)

HajniZoli írta...

Aludttejjel készítettem én is, de így is finom lehet, jó ötlet!

Éva írta...

Gerdi azt a receptet nem ismerem, elkerülte a figyelmemet trollanyunál úgy látszik. Finom volt ez is.
Katalin köszönöm!
HajniZoli ha már te is azt mondod akkor már valóban megnézem azt a verziót is!:)