2013. szeptember 3., kedd

Mákos béles Blogkóstoló 11.fordulójára

Ennek a fordulónak háziasszonya  Dina   és Gerdi blogját sorsolta ki  aki nem ismeretlen számomra ! Érdekes fordulat ez most, mert volt olyan mikor Gerdi kapta az én blogomat .Most én nézelődhetek, válogathatok  blogján  és  végül erre  a süteményére esett a választásom mivel nagyon szeretem a mákot!
                                                                               
Hozzávalók:  tésztához: 30 dkg. liszt, csipet só, 15 dkg. margarin, 3 tojás sárgája, 1/2 cs. sütőpor, 5 dkg. porcukor, kb.1/2 dl tej. töltelékhez: kis üveg meggydzsem/ nekem szeder volt/, 20 dkg. mák, 5 dkg. margarin, 17 dkg. porcukor, 2 dl tej, citrom reszelt héja, 14 dkg. liszt, 1/2 cs. sütőpor, 3 tojás fehérje /csipetnyi sóval felverve/.
Elkészítése: A lisztet a margarinnal elmorzsoltam majd a többi hozzávalóval együtt jól összegyúrtam. Két részre vettem a tésztát az egyik felét kinyújtottam tepsibe tettem  és lekvárral megkentem. Ezután a töltelékhez a cukrot a margarinnal kikevertem majd a többi hozzávalóval /fehérje kivételével/ jól kikevertem és végül a tojás fehérje kemény habját kavartam bele. Ezt a mákos tölteléket kanalaztam rá a lekvárra  és a másik tésztalapot kinyújtottam és ráborítottam a töltelékre. Villával megszurkáltam és előmelegített sütőben 180 fokon 30' sütöttem.  A  mákot imádóknak csak ajánlani tudom!!
Biztos nagyon jó  meggydzsemmel , de  ezzel a  jó sűrű szederlekvárral is nagyon finom volt!
Jó étvágyat!

13 megjegyzés:

Okki írta...

Nagyon finom sütit választottál! :) Mákot mákkal ennék, annyira szeretem....milyen jó lenne egy-két szelet most a sütidből. :) Guszta!

Györgyi írta...

Húú, hát én nagy bajban lennék, ha Gerditől kéne sütnöm, szerintem nem tudnék választani.
Isteni lehetett ez a mákos :)

Juci írta...

Két tányérral is megennék, annyira szeretem a mákos sütiket! Yammi!!!
Jól választottál!

Hankka írta...

Ó, Gerdinél nagyon sok finom sütemény van! :) Nagyon jó választásnak tűnik, annyira guszta, meg is kívántam! :)

Csigabige írta...

Imádom a mákos sütiket! Biztos nagyon finom lehet!

trollanyu írta...

Nekem is jöhet mák mákkal:) Istenien néz ki, és szederlekvárral nekem pont tökéletes lenne:)

HajniZoli írta...

Nem lehetett könnyű Gerditől választani, de megkaptad a nyerő sütit. Csupa mák, ezt ki ne szeretné?:-)

Mézeskalács írta...

Mák rajongó vagyok, úgyhogy most csurog a nyálam:)

Timi írta...

Nagyon fincsi lehet!!! :o)

Kati írta...

Extra mákos:) Tetszik:)

Márti írta...

Itt is megcsodáltam, a mákos finomságokat én is nagyon szeretem!

Éva írta...

Okki örülök hogy tetszik. Szívesen adnék elhiheted!
janka Kovács szerintem sokan vagyunk így hogy hirtelen ha választani kell nem tudjuk hogy melyiket is?
Juci köszi örülök hogy tetszik.
Csigabige nagyon finom volt.
trollanyu gondoltam hogy neked is fog tetszeni mert tudom hogy szereted a mákot, nagyon jó volt szederlekvárral.
HajniZoli egy "kicsikét " nézelődtem aztán erre esett a választásom.
Mézeskalács örülök hogy szereted a mákot azért vigyázzál a billentyüzetre:-))
Timi finom volt nagyon.
Kati köszi!
Márti örülök hogy szereted.

Gerdi írta...

De ügyes voltál! Én már kétszer sütöttem tőled Blogkóstolóra, ideje volt fordítva is:-)))