2013. október 24., csütörtök

Birsalmasajt házilag

                                                                                 

Hozzávalók: 1,5 kg. birsalma, 60 dkg.  cukor, apróra vágott dióbél.
🌸
Elkészítése:  Alaposan megmostam a birsalmát majd cikkekre vágva beleöntöttem egy fazékba . Felöntöttem vízzel addig főztem még teljesen puha nem lett. Ekkor leszűrtem  és összeturmixoltam , ezt az összeturmixolt pépet mértem le ami ekkor már csak 90 dkg. volt. Feltettem ismét főni kb. 20' főztem amikor hozzátettem a cukrot és lassú tűzön állandó kavarás közben  főztem még 20'.(Főzés közben én most 1/2 mk. fahéjat tettem hozzá) Közben ellenőriztem  tányérra cseppentettem a pépből és ha már  cseppentés után bőrösödik a pép akkor készen van. Egy tálkát vízzel kiöblítettem és ebbe öntöttem bele úgy hogy közben az összevágott dióból szórtam közé. Másnapig hagytam ebben a tálkában majd sütőpapírra borítottam ki  ezzel egy tálcára  tettem egész diószemeket tettem még rá  és szitával leborítva most 2-3  hétig hűvös szellős helyre teszem ahol kellően kiszikkad!
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Vicuska írta...

De örülök, hogy sikerült most egy-két trükköt ellesnem tőled! :)

Kati írta...

Még sosem ettem, nagyon kíváncsi vagyok milyen, de nincs elegendő birsalmám.

Csigabige írta...

Jól néz ki! :)

Éva írta...

Vicuska örülök ha segíthettem valamiben!
Kati nem szükséges ehhez sok látod nekem is csak másfél kg. volt, jó lesz gyümölcskenyérbe is majd az ünnepeken.
Csigabige köszi!

Erika írta...

De szeretem birsalmasajtot!!

HajniZoli írta...

Nagyon finom sütikbe! Tettem már kis kiflikbe is tölteléknek, kavart tésztába is, kalácstésztába is, de magában is finom csemege. Dióval még nem készítettem, legközelebb kipróbálom.i

Éva írta...

Eri ka finom is tud lenni!
HajniZoli gyümölcs kenyérbe fogok belőle tenni!Nagyon finom dióval !