2013. október 23., szerda

Juhtúrós pogácsa "Ízőrzők" Nagykovácsi

                                                                                 
Hozzávalók: 30 dkg. liszt, 1 tojás + 1 a tészta kenéséhez, 1,5 dkg. élesztő, 1 mk. cukor, 8 dkg. zsír, 8 dkg. margarin, 1 dl tejföl, 10 dkg. juhtúró. Tetejére szezámmag, köménymag , kevés só.
😊
Elkészítése: Az élesztőt megfuttattam majd a hozzávalókkal bedagasztottam a tésztát . 1/2 órát pihentettem majd enyhén lisztes deszkán átgyúrtam kinyújtottam  a tésztát pogácsaszaggatóval  kiszaggattam  kézfej alsó élével megsodortam . Felvert tojással megkentem tepsibe pakoltam és még 20' pihentettem.Tetejét megszórtam előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem.
Ui:  Utólag vettem csak észre hogy kedvenc szakácskönyvemben /Horváth Ilona/ is megtalálható ez a recept  egészen  kicsit más csak mint ez. Nagyon finom puha lett!😋
Jó étvágyat kívánok !

9 megjegyzés:

Okki írta...

Mintha pogácsa szezon lenne, mindenki azt készít. :) Finom lehet juhtúróval is.

Czakó Mariann írta...

Imádom a juhtúrót ! :) Nagyon guszta a pogácsád Éva :)

G.Marta írta...

Én is imádom a juhtúróst mindenben, de sajnos már el vagyok tiltva tőle.
Hát majd meglátjuk, használ-e a makrobiotika. Ha nem, akkor mindenben behozom a lemaradásom.
Ölellek szeretettel!!!

Névtelen írta...

Istenem!
Valamelyik nap kaptam cukrászdából, nagyon finom volt!
Örülök, hogy ezt sütöttél, Évi!
Köszönöm y receptet!

Barbi konyhája írta...

Nagyon finom lehet én is sütöttem juhtúrós pogácsát csak lecseréltem fetasajtra és úgy is nagyon finom. Jól lehet ezeket variálni. :)) Nagyon szépek lettek! :)

Vicuska írta...

Nagyon szeretem a juhtúrós pogácsát, viszem a receptet! Az ízőrző receptek különösen tetszenek :)

Györgyi írta...

Imádom a juhtúrós pogácsát :)

Csigabige írta...

Szép pogik! Jók lennének holnap reggelire :)

Éva írta...

Okki szokott így lenni, van mikor köttes van soron akkor mindenkinél azt látom. Most nem is vettem észre a pogihullámot!:-))Nagyon finom puha.
Czakó Mariann köszönöm!
G.Marta drukkolok hogy mielőbb megtudjad kóstolni! Köszönöm!
Emőke remélem ezután nem mégy cukrászdába venni?:-))Egészségedre!
Barbi biztos finom sajttal is.Köszi!
Vicuska örülök hogy tetszik, ezek a receptek mind nagyon jók!
janka kovács örülök hogy szereted!
Csigabige köszi, már megint későn szóltál !:-))