2013. november 29., péntek

Meggylekváros tekercs

                                                                               
Hozzávalók: 30 dkg. liszt, 10 dkg. puha vaj/margarin, 1 tojássárgája és 1 egész tojás, 3 dkg. porcukor, 6 ek. hideg tej, 1 cs. sütőpor. Tölteléknek meggylekvár./saját rumos meggylekváromat használtam/
Elkészítése: Tálba tettem a lisztet és elkevertem a sütőporral majd a többi hozzávalókat is hozzátéve alaposan összegyúrtam. Először csak 3 kanál tejet tettem  majd később szükség volt a többire is. Két cipóra  osztottam és egyenként vékonyra kinyújtottam a tésztát és lekvárral megkentem. Feltekertem mint a bejglit  és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem mindkét rudat. Előmelegített sütőben 180 fokon 30' sütöttem. Mikor már langyosra hűlt akkor szeleteltem fel vastagabb szeletekre és szórtam meg vaníliás porcukorral. Lekvár kicsit kifolyt ezért is jó papírt tenni a tepsibe. Nagyon finom, gondolkodom hogy esetleg más töltelékkel is kifogom próbálni!

6 megjegyzés:

Horváth Emerencia írta...

Ez fog lenni a hétvégi süteményünk!Köszönöm!

marisz57 írta...

Elhiszem, hogy finom! Jól is néznek ki!
Én is szeretem az ilyen egyszerű gyors kalácsokat.
Szerintem nyugodtan elkészíthető más töltelékkel is.

Seffer Lilla írta...

Egyzerűen elkészíthető, és mégis micsoda ízek...hmmm...

Éva írta...

Horváth Emerencia örülök hogy tetszik és kipróbálod. Egészségetekre, remélem úgy fog ízleni nektek is mint nekünk!
marisz57 köszi, gondoltam rá hogy kipróbálom mákos töltelékkel mert nagyon finom és puha a tésztája.
Lilla Seffer köszönöm!

Gabriella írta...

Nagyon szeretem az ilyen jellegű süteményeket, és olyan szépek lettek Éva.

Éva írta...

Gabriella köszönöm!