2013. november 21., csütörtök

Sűrített tej házilag

Szeretetrehangoltan blogról hoztam ezt a finomságot. Sok mindent próbáltam már ki házilag ami sokkal jobbnak bizonyult mint a bolti, ezért gondoltam ezzel is megpróbálkozom!
                                                                           
Hozzávalók: 200 g forró víz, 150 g tejpor, 50 g vaj/margarint használtam, 150 g cukor.
Elkészítése:  A forró vízbe öntöttem  apránként a tejport cukrot és hozzátettem a margarint botmixerrel  összedolgoztam. Kicsit visszatettem a tűzhelyre  állandóan keverve ez kb. 5' volt.  Ezután kicsit hagytam hűlni majd  üvegbe öntöttem.  Mikor már eléggé kihűlt akkor érte el  a kellő sűrűséget.  Ebből a sűrített tejből készülők elkészíteni  egy kókuszos finomságot amit szintén Máginál láttam. 

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Évikém, köszönöm, hogy megosztottad!! Valami ilyesmi kell a Raffaello- ba is, igaz?
Igazából a nagyszüleim hűtőszekrénye jut eszembe- gyerekkoromban ott kutattam sokat, a tubusból nyomtam a számba ezt a finomságot;-)) (azért hagytam a kv- jukba is;-))). )

Kritti írta...

Nagyon köszönöm a receptet:))))

HajniZoli írta...

Nekem is tervbe van kipróbálni ezt a sűrített tejet. Régebb készítettem, de sokkal bonyolultabb volt, ez egyszerűnek tűnik és úgy látom elég sűrű is.

Éva írta...

Emőke már készítettem Raffaellot is akkor más recepttel ! Ha ilyen nagyon szeretted hogy még torkodkodtál is gyerekkorodban akkor érdemes kipróbálnod!
Kritti örülök hogy tetszik!
HajniZoli jó sűrű lett, én is azért próbáltam ki mert vonzó volt hogy könnyen elkészíthető.

Unknown írta...

Kedves Éva!Nagyon örülök a receptnek,köszönöm! Mennyi ideig tartható el a hűtőben?

Éva írta...

Simon Beatrix üdvözöllek! Ahol találtam ezt a receptet azt írja 2 hétig hűtőben. Két nap után én felhasználtam.

Szindi írta...

Üdvözlöm! Ez kb.hány tubus sűrítetttejnek felel meg? Köszönöm a választ előre is!

Éva írta...

Szindi elég régen készítettem de az üveget látva amibe töltöttem az 3,5 dl volt. Azt pontosan nem tudom hogy a tubusok milyenek mert nem sokszor vettem .