2013. december 11., szerda

Fehér csokoládés trüffel

                                                                               

Hozzávalók:  1/2 dl tejszín, ( vaníliarúd belseje van a receptben  írva ) én  1/2 mk.Bourbon vaníliacukrot használtam , 10 dkg. fehér csokoládé, 5 dkg. margarin, 8-10  dkg. darált háztartási keksz, kókuszreszelék.
Elkészítése: A tejszínt a vaníliacukorral és  a  feldarabolt fehér csokoládéval gőz fölött  megolvasztottam addig kevertem  míg teljesen felolvadt.Levéve a tűzhelyről belekevertem a margarint majd a hűtőbe tettem dermedni.Ezután hozzákevertem a darált kekszet annyit hogy formázható masszát kapjak. Kiskanállal tenyérbe téve a masszából golyót formáltam  és kókuszreszelékben megforgattam majd  kis papír kapszlikba tettem.Ebből a mennyiségből / ekkora nagyságban/ 30 db  lett.
Hűtőben tárolandó finomság!

9 megjegyzés:

Nea írta...

Nagyon szeretem az ilyen kis falatnyi édességeket, ha kókuszos, akkor meg pláne. Csoda jól mutatnak a kis pöttyös kapszlikban. Nálunk nem is kellene a hűtőbe már betenni.

Hankka írta...

Egyszerű, mégis nagyszerű desszert, fincsi lehet! :)

Katalin írta...

Finomak lehetnek! Karácsonyra én is mindig szoktam hasonló jellegű golyócskákat készíteni. Az a jó bennük, hogy nagyon sokféle módon lehet variálni az ízeket :-)

Csigabige írta...

Szépek és biztos finomak is!

HajniZoli írta...

Finom desszert, nálunk hamar kiürülnének a kosárkák:-)

marisz57 írta...

Én is bonbon helyett szoktam valami hasonló golyókat készíteni.
Nem is túl drága, hamar kész, és finom!

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet, karácsonyra nem ártana nálunk is újítani - a megszokás rabjai vagyunk, van néhány, csak ilyenkor sütött kedvenc, de talán ezt is fel lehetne venni a listára...

teller-cake írta...

Ezt én is, én is! Majd beszámolok!! :)))

Éva írta...

Nea köszi, örülök hogy tetszik! Egy kis részét mi is eltüntettük, de nem lesz sokáig a tányéron nálunk sem.
Hankka köszi!
Katalin én is azért szeretem mert könnyen elkészíthető és variálni lehet akár a külsővel vagy a belső tartalommal is!
Csigabige köszi, finomak!
HajniZoli az biztos ahol többen vannak ott dupla adagból kell csinálni.
marisz57 ez a jó benne könnyen elkészíthető és finom!
aranyos fodorka nekem is vannak olyan receptjeim ami kimondottan karácsonyra készül aztán jön hozzá még ez+az!
teller-cake örülök hogy tetszik, várom a beszámolódat!:-)