2014. január 29., szerda

Zöldborsófőzelék tükörtojással /blogjátékhoz/

Kati blogszülinapjának tiszteletére rendez játékot  arra  készítettem  ezt a finom ételt amit  itt találtam!
                                                                            

Hozzávalók:  1/2 kg. zöldborsó,  1 db murok/sárgarépa/, 1 db vöröshagyma, tejföl, petrezselyemzöldje, olaj, liszt, só, pirospaprika. 
🌸
Elkészítése:  Olajat melegítettem amibe megpároltam  az apróra fölvágott vöröshagymát és  a lereszelt sárgarépát. Hozzátettem a zöldborsót majd megszórtam 1 ek. liszttel ezután sót  és pirospaprikát szórtam rá   felöntöttem kevés vízzel  amivel 15' főztem. Levettem a tűzhelyről és megszórtam az apróra fölvágott petrezselyemmel és  hozzá öntöttem a tejfölt. Feltétnek tükörtojást készítettem
Ui: Nagyon szeretem a borsófőzeléket. Eddig nem tudtam hogy mi  a murok ? Kíváncsi voltam hogy murokkal  elkészítve milyen lehet a főzelék ? Most már tudom nagyon finom!
Jó étvágyat kívánok !

8 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Legutóbb kipróbáltam a liszt nélküli (önmagával való) sűrítést, egyszer a krumplilevesen, egyszer meg pont a cukorborsó főzeléken. Úgy tűnik, nagyszerűen működik a dolog - az étel egy részét leturmixolom és ezzel sűrítem be. Esetleg te is kísérletezhetsz vele.
Nem káros ! Sőt ! :-)

Éva írta...

aranyos fodorka köszi ez jó ötlet majd kipróbálom. Általában én nem is szoktam lisztet rátenni csak a tejfölt. Igazából most a játék kedvéért kerestem egy erdélyi ételt és ahol találtam ezt a receptet ott így volt leírva.

Hankka írta...

Én sem készítettem még murokkal, de nagyon jól néz ki, biztosan nagyon finom! :)

Csigabige írta...

Nagyon guszta! Így még nem ettem a borsófőzeléket, de tetszik! Meghívásodnak eleget tettem és megosztottam pár dolgot magamról :) Köszönöm ismételten a meghívást! :)

Juci írta...

Ugyanígy készítem én is, talán több zöldpetrezselymet és a fűszerpaprika helyett őrölt bors használok.

Okki írta...

Ez az igaz borsófőzelék, legalább is nekem. Nagyon szeretem. :)

Éva írta...

Hankka egyszer próbáld ki nagyon finom!
Csigabige köszi! Már olvastalak én köszönöm hogy folytattad a játékot!
Juci erdélyi oldalról néztem a receptet azon én is csodálkoztam hogy borsot nem írt!
Okki köszi!

Kati írta...

Köszi a nevezést, ideértem, ha későre is:) Nagyon guszta:)