2014. február 9., vasárnap

Hamburger zsemle ismét

                                                                            
Hozzávalók: /4 db-hoz/ 30 dkg. liszt, 1,5 dl langyos tej, 1,5 dkg. élesztő, 3 dkg. margarin, 1 tk. cukor, 1 tk. só. Tetejére 1 tojássárgája, szezámmag.
Elkészítése: Élesztőt  langyos tejbe morzsoltam cukrot és egy kanál lisztet hozzátéve hagytam felfutni. Liszthez öntöttem a többi hozzávalóval együtt jól bedagasztottam és letakarva a tésztát 1 órán át pihentettem. Ezután deszkára borítottam  négyfelé vettem egyenként megformáltam majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem  tojássárgájával lekentem és még 20' pihentettem.  Ezután ismét lekentem a tojássárgájával és megszórtam szezámmaggal. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem.
Ui:A receptet  innen választottam természetesen a mennyiséget csökkentettem!
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Kati írta...

Háziak, finomak, hm...

Nagymamis írta...

zsemlyét még nem sütöttem.....valamiért nem volt hozzá bátorságom....eddig.....de a tied így első olvasásra is csábító.

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon guszta zsemlék lettek. :)

Katalin írta...

De szép mosolygósak!

Éva írta...

Kati köszi!
Nagymamis örülök hogy tetszik.Azért a hozzávalókat akkor duplázzad mert biztos többen vagytok rá.
Évi köszönöm!
Katalin köszi!