2014. március 29., szombat

Hagymatokány puliszkával

                                                                                     
Hozzávalók:hagymatokány: 2 nagyobb vöröshagyma, 1 evőkanál zsír, só, őrölt bors, pirospaprika, csípős paprika, 1 tk liszt, 3 ek. tejföl.puliszka: 1/2 liter víz, 15 dkg kukoricaliszt, 1 kisebb krumpli/édesanyám mindig krumplival készítette/, só.
Elkészítése: Először a puliszkát készítettem el. Krumplit megpucoltam és egészen apró kockákra vágtam fel amit feltettem főni  1/2 liter vízbe amibe sót tettem. Mikor már megfőtt a krumpli  öntöttem pici vizet még hozzá  és a forrásban lévő vízbe öntöttem apránként a kukoricalisztet természetesen közben kevertem hogy ne csomósodjon össze.Ezután már nem kell sokáig a tűzhelyen hagyni mert besűrűsödik kellően  Tűzhelyről levettem. A hagymatokányhoz  megpucoltam a hagymát és karikára felvágtam  kevés piros paprikám is volt amit szintén feldaraboltam. Zsírt felmelegítettem és a hagymát beletettem kicsit dinszteltem majd hozzá tettem a paprikát is kevés vizet öntöttem alá és fedő alatt pároltam . Ezután  szórtam rá a fűszereket  amivel még pároltam majd a lisztet elkevertem a tejfölben és ráöntöttem a hagymára amivel  készre főztem.
Tálalásnál  zsírba mártott kanállal tudtam szedni a puliszkából  és mellé a finom hagymatokányt tettem.
Nagyon finom  így együtt ! Érdemes kipróbálni !

3 megjegyzés:

Szera írta...

Kipróbálom!Köszönöm! :)

Éva írta...

Szera nagyon finom én is most próbáltam ki először de nagyon ízlik. Egészségetekre!

Bridge írta...

Hú, ezt Apa nagyon szeretné szerintem. Egyszer elkészítem neki. Köszi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...