2014. március 27., csütörtök

Sóskamártás zabpelyhes húspótlóval

Imádom a sóskát az év első adagját készítettem el amihez különösen jutottam hozzá. Egy idős néni jött velem szembe a járdán és megkérdezte "aranyoskám nem vesz sóskát, jó friss!" Ennek nem lehetett ellenállni ugye?:-) 
                                                                            

Hozzávalók:  mártás: sóska, liszt, tej, só, cukor, húspótló: 1 db tojás, 5 ek. zabpehely, 1 mk. só, 1 mk. őrölt bors, 1 mk. pirospaprika, 1 mk. majoránna, 1 gerezd fokhagyma lereszelve,  
🌸🌸
Elkészítése: Mártás már szerepel blogomban itt akkor tejföllel készítettem most viszont csak tejjel. Megtisztítottam megmostam alaposan a sóskát edénybe tettem   lefedtem pároltam. Mikor már teljesen összepárolódik, akkor meghintettem egy evőkanál liszttel és  tejet öntöttem rá amitől besűrűsödik. Ízesítettem kevés sót és cukrot tettem hozzá közben lehet kóstolgatni ki hogyan szereti! Húspótló: a tojást felvertem villával  hozzáadtam a zabpelyhet a többi fűszereket és jól összekevertem. 20' állni hagytam, majd forró olajba kanalaztam a masszából. Mindkét oldalát megsütöttem. Ezt a receptet most teszteltem nagyon ízlett innen hoztam !
Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Megint nagyon finomat készítettél! Pláne a húspótló tetszik. Én tejjel ettem és sütibe tettem eddig leggyakrabban a zabpelyhet, de sós ételekbe is jó. :)

Monika írta...

Nagyon szeretem a sóskát!!!!!!!!!!!Én egy-kettő tojást is keverek bele,hogy lekösse a savasságát.És még így is hamar éhes leszek utána,de akkor is szeretem.:)Jó ez a hozzávaló nagyon!Köszönöm!

Éva írta...

Évi örülök hogy tetszik. A zabpelyhet nem olyan rég használom kekszbe tettem eddig. Ahogy megláttam ezt a receptet gondoltam kipróbálom nagyon ízlett!
Mamka örülök hogy szereted, van mikor én is tojást teszek tejfölbe és úgy sűrítem be.Ma a maradékot csak sós vízben főtt krumplival gyűrtem be! Egyszer próbáld ki a húspótlót finom!

Bridge írta...

Hatásosan árulta a néni a portékát. :)
Legalább lett belőle egy jó recept.

Éva írta...

Bridge nem kellett nagyon győzködnie:-))

Hankka írta...

A sóska nálunk is nagy kedvenc, nem győzök eleget főzni belőle! :) Tetszik a húspótlód is, kipróbálós lesz! :)