2014. április 29., kedd

Francia farmerkenyér " kicsiben"!

Azért is jó próbálkozni a különböző kenyerek sütésével, mert mikor "megszorulok"  éppen kenyérre van szükségem , akkor csak  előveszem azt ami a kedvencem.Igaz rossz kenyeret én még nem ettem bármelyiket is próbáltam ki az mind finom volt. Ez a fajta kenyér különösen ízlett mikor először elkészítettem .(aminek már 2 éve itt megnézhetitek) Most kevesebb alapanyagból  kisebb kivitelben sütöttem meg.
                                                                         
Hozzávalók:
  • 30 dkg. liszt
  •   1 dkg élesztő
  •   1 dl langyos víz
  •   1 mk méz
  • 1/2 dl tejföl
  •    1 ek. olaj
  •    1 tk. só
Elkészítése: Kevés langyos vízbe morzsoltam az élesztőt beletettem a mézet  kevés lisztet .10' után a megkelt élesztőt beleöntöttem a lisztbe hozzátettem a többi hozzávalókat jól bedagasztottam és 40' pihentettem. Ezután enyhén lisztes deszkán átgyúrtam a tésztát  megformáltam hosszúkásra majd egy kis méretű sütőformát kiolajoztam és ebbe tettem bele még 30' pihentettem. A sütőt előmelegítettem  és 200 fokon 30' sütöttem. Mikor a  sütőből kivettem vízzel lefröcsköltem!
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon jól néz ki ez a kenyér. :) Ugye nem haragszol meg, ha szólok, hogy szerintem a link nem a korábbi receptre mutat. Vagy csak én néztem el valamit? :-/

Éva írta...

Évi köszönöm hogy szóltál ! Javítottam. Örülök hogy tetszik!