2014. április 2., szerda

Mézes krémes torta

Legkisebbik unokám  Áron névnapjára  készítettem ami ma van! Ő még ebből semmit nem érzékel  de remélem már jövő ilyenkor csodálni és  ízlelni is tudja majd  ! 

Nagyon boldog névnapot  kívánok picurkám!
                                                                             ¤¤¤¤                                            
- SüniSüti  blogszülinapi játékára  is  szeretném elküldeni ezt a fotót és linket,mert szerintem akár  húsvét ünnepi asztalára is ellehetne készíteni ismét!
                                                                                

Hozzávalók: tésztához: 40 dkg. liszt, 5 dkg. margarin, 1 tojás, 15 dkg. porcukor, 3-4 ek tej, 6 dkg. méz, 1 kávéskanál szódabikarbóna.Krémhez: 1 csomag vaníliás pudingpor, 4 tojássárgája, 5 dl tej, 10 dkg. kristálycukor, 25 dkg. margarin, 10 dkg. porcukor, Összeállításhoz: baracklekvár, 10 dkg. étcsokoládé, kókuszreszelék.
Elkészítése:  A tésztához a margarint a tojást a cukrot , tejet és a mézet gőz felett sűrűre főztem, majd langyosra hűtöttem. A lisztet összekevertem a szódabikarbónával és a langyos alaphoz adtam tésztává gyúrtam. A tésztát 4 részre osztottam és mindegyik részt  a tortának megfelelő nagyságú körré nyújtottam. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem a lapokat és 165 fokon egyenként középbarnára sütöttem. A krémhez a pudingporból a tojássárgájából a tejből és a kristálycukorból sűrű pudingot főztem, majd lehűtöttem. A margarint a porcukorral  kikevertem majd hozzáadtam a pudinghoz.
A sütemény összeállításánál az alsó lapot megkentem vaníliakrémmel, majd a következő lapot megkentem baracklekvárral és a lekváros felével ráborítottam az előző lap vaníliakrémes részére.(A lekváros lap másik oldalát ismét krémmel rá lekváros...) Így rétegeztem, míg el nem fogytak a lapok, a szélére körben hagytam kevés krémet amibe tettem 2 tk. kakaót  összekevertem és körbekentem  majd kókuszreszelékkel beszórtam. A kész süteményt fóliával letakartam hűtőbe tettem . Másnap a csokoládét 2 ek. olajjal gőz felett felolvasztottam és a sütemény tetejére kentem. Dermedés után díszítettem a tetejét !

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Isten éltesse a kis Áront!
A nyuszis torta nagyon cuki lett :-)

Timi írta...

Milyen guszta lett!!! Biztos nagy sikere volt! :o)

Süni írta...

Nagyon fincsi lehet :)
Köszönöm, hogy velem játszol!

Kati írta...

Isten éltesse a kisunokádat, nagyon szép tortát sütöttél neki:)

Hankka írta...

Nagyon szép lett, biztosan finom is! :) Boldog névnapot a kis ünnepeltnek! :)

teller-cake írta...

Isten éltesse az unokádat! Csodás torta, én is szívesen megkapnám... ;-))

Csigabige írta...

Nagyon szép tortát készítettél! Boldog névnapot kívánok az unokádnak!

Éva írta...

Nagyon szépen köszönöm kedvességeteket! Gondolom a kis Áronnak is ízlett ami jutott neki a tejen keresztül:-))