2014. május 14., szerda

Kopott szappanok újra formázva ! /házilag/

                                                                            
Mint nagyon sok minden mást,  így a megkopott szappanokat  sem szoktam kidobni! Mivel már elég sok volt ezért próbáltam  hasznosítani. A szappan darabkákat késsel apróra lefaragtam egy régi edénybe tettem kevés vizet öntöttem rá és egész lassú tűzön melegítettem.(6 db megkopott szappanom volt ehhez kb. 1/2 dl vizet öntöttem.) Mikor már nyúlóssá vált akkor szilikonos muffin formába pakoltam / ebből 3 db lett/ a többi  maradékot pedig gombóccá formáltam és folpackba csavartam. Másnap vettem ki a formából. Az egyik darabot  rongyzsebkendőbe tekertem és szekrénybe tettem ruhák közé. a többi várat elhasználásra! Másik elkészítési mód amit legközelebb próbálok ki: szintén feldarabolni  vízzel jól felönteni állni hagyni hosszabb ideig majd folyékony szappantöltőbe önteni ! A jelzett talált oldalon  ajánlja hogy illóolajat lehet tenni hozzá, de szerintem maga a szappan is illatos ez éppen elég így!
 Az ötletet itt találtam!

2 megjegyzés:

Csigabige írta...

Nagyon jól néznek ki! Kiváló akár ajándéknak is! :)

Éva írta...

Csigabige örülök hogy tetszik! Nekem is volt szembe hogy kis zacskóba téve valóban még ajándéknak is jó!