2014. augusztus 23., szombat

Ábel unokánk első szülinapi tortája!

                                                                               

Hozzávalók:  /18 cm. tortaformához/ /3 tojásos piskóta amit most készítettem először/ . Krém: Mivel unokám érzékeny tejes dolgokra ezért  csupán  meggyzselével töltöttem meg a tortát: ehhez 20 dkg. meggybefőtt 3 ek cukor 1  ek  étkezési keményítő.  A torta bevonáshoz  házilag készített fondant használtam. Díszítésnél szintén ezt használtam.
Elkészítése: . Mikor a piskóta teljesen kihűlt akkor vágtam ketté és kentem meg a meggyzselével / befőttből készítettem leszűrtem a meggyet és csak annyi levet öntöttem vissza rá ami csak ellepi cukrot tettem hozzá és mikor már kicsit főtt akkor sűrítettem be a kevés meggylével elkevert keményítővel. Mikor teljesen kihűlt akkor kentem a tortába. Külső részét  a tortának 10 dkg  vaj és  15 dkg porcukor /pár csepp vanília aromát teszek bele/ keverékével vontam be és hűtőbe tettem a tortát. Másnap a fondant porcukros deszkán kinyújtottam és bevontam vele  a tortát majd ezután kerültek rá a díszítések amit már előző napokban elkészítettem fondant színeztem nyújtottam ki és különböző nagyságú karikákkal szaggattam ki!
Ui:  Sajnos a családi ünnepünk nem jól sikerült, mivel a kis ünnepeltünk megbetegedett! Mielőbb gyógyulj meg kicsi Manóm!

16 megjegyzés:

Horváth Emerencia írta...

Isten éltesse sokáig!

Nea írta...

Nagyon vidám és szép színes lett a szülinapi torta. Biztosan ízlett a kis ünnepeltek. Boldog születésnapot és mielőbbi gyógyulást kívánok neki!

sucika írta...

A torta nagyon szép lett, és reméljük, hogy a kis Manó is hamarosan meggyógyul. :))

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon ötletes a torta. Jobbulást a picikének! :)

Roza írta...

Mielőbbi gyógyulást és még nagyon sok boldog születésnapot kívánok Ábelnek!!

Györgyi írta...

Jobbulást az ünnepeltnek, a torta pedig nagyon helyes lett :)

Erika írta...

Szép, játékos torta! Boldog szülinapot Ábelnek!

Erika írta...

Boldog szülinapot a Csöppségnek!!

Vicuska írta...

Kicsi Manónak boldog születésnapot és jó egészséget! Vidám tortácskát kreáltál! :)

Gabriella írta...

De szép tortát készítettél, nagyon ügyes vagy. Boldogságos szülinapot kívánok a kis Ábelnek, és gyors gyógyulást!

Dominika írta...

Gyonyoru a torta, nagyon ugyes vagy! A kis unnepeltnek pedig gyors gyogyulast.

Éva írta...

Kedvesek vagyok köszönöm a kis unokám nevében is az üdvözléseteket! Remélem hamar meggyógyul!

Hankka írta...

Nagyon aranyos torta lett, ügyes vagy! :) Jobbulást a kis betegnek! :)

Okki írta...

Gyógyulást az Ünnepeltnek és boldog születésnapot Neki! :) Szép, vidám tortát készítettél. :)

Éva írta...

Hankka nagyon szépen köszönöm!
Okki köszönöm szépen!

Csigabige írta...

Nagyon szép tortát készítettél! Sok boldogságot kívánok a legénykének! :)