2014. augusztus 9., szombat

Kovászos házi kenyér

Média hírei hallatán / kenyér áremelés/  ismét egy  számomra még nem gyakran alkalmazott  kenyér sütésébe kezdtem! (Kovásszal készült kenyeret elég ritkán sütök.) A receptet innen választottam !
                               
Egészben..













     
és  elvágva!

Hozzávalók: öreg tésztához:/amit előző nap állítottam össze/ 15 dkg.liszt,1 csapott mk. cukor, 1 dl víz, csipet só, 0,4 dkg friss élesztő. Tésztához: 50 dkg liszt, 2 púpozott tk. só, 2 dkg friss élesztő, 3 dl víz.
🌻
Elkészítése: A kovászt előző nap abban a tálban állítottam össze takartam le amiben másnap dagasztottam a tésztát. A kovászra szitáltam a lisztet a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam és letakarva 1 órát pihentettem a tésztát. Ezután enyhén lisztes deszkán átgyúrtam  kerek formára majd  10' pihentettem. A tésztát ezután átfordítottam a másik oldalára ellapítottam oválisra  és a felső részét egyszer behajtottam középre majd ismét így zártam a tésztát ez a kenyér formája kicsit lenyomkodtam.. Sütőlapra tettem  ahol 1 órát ismét  pihentettem.( A sütőt előmelegítettem, az alsó részre tettem egy edényt  amibe mielőtt a tésztát betettem volna  vizet öntöttem. ) A tésztát  vizes ecsettel lekentem és késsel bevagdostam  ezután tettem a sütőbe ahol 200 fokon  55' sütöttem. Mikor elkészült ismét vízzel spricceltem le. Nagyon  finom kenyér ! (Lemértem a kisült kenyér súlya: 95 dkg )
Ui: Végig gondoltam: ha a hét elején  megsütöm, a kenyér felét lefagyasztom  úgy  egész hétre  van finom kenyerünk.(Bármennyi is lesz az ára akkor is  olcsóbb  ha én készítem) Sok kenyeret  kipróbáltam megsütöttem már eddig is, mind nagyon ízlett ! Ez a kenyér a kipróbáltak közül dobogós helyen van:-))
Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

G.Marta írta...

Évikém, ez nagyon jól néz ki, nagyon jó, szivacsosnak néz ki a belseje is. Biztos nagyon finom is! Én tk.rozsos kiflit csaptam össze a héten, várakozáson felüli lett, pedig csak úgy hűbele módjára készült. Szóval összegezve, gratula Naked!!

Éva írta...

G.Marta örülök hogy tetszik, nagyon nagyon finom lett! Köszönöm! Akkor Te is ügyes vagy rozsos kiflit még nem csináltam.