2014. szeptember 5., péntek

Meggyes-krémes szalalkális szelet 🍒Blogkóstoló 18.fordulójára!

Vöröskaktusz blog- Bogi   a háziasszonya ennek a fordulónak , aki Kisildi blogját  sorsolta ki  nekem!( Kicsit elnéztem ebben a fordulóban  a dolgokat, de nem baj korrigáltam:-))
                                                                                  

/Kicsit változtattam az eredeti recepten azt írom le./
Hozzávalók: tésztához:  2 db tojás, 8 ek. olaj, 8 ek. tej, 8 ek. cukor, kb.30 ek. liszt, 1 mk. szalalkáli, 1 tk. citromlé, csipet só. Meggykrémhez:  3 dl rumos meggydzsem, 1 cs. vaníliapuding, 4 ek. víz, 2 ek. cukor, pici fahéj. Vanília -krémhez: 1 cs vaníliapuding, 3 dl tej, 10 dkg. porcukor, 10 dkg. vaj
🍒
Elkészítése: Tészta: tojást kikevertem a cukorral majd apránként tettem hozzá az olajat, tejet pici sót és az egészen kevés citromlében elkevert szalalkálit . Összekevertem majd ezután tettem hozzá kanalanként a lisztet. Ezután már gyúrtam a tésztát. Mikor összeállt a tészta akkor négyfelé vettem és egyenként kinyújtottam  és tepsi hátulját vajjal megkentem arra tettem a tésztát. Előmelegített sütőben 200 fokon  nagyon hamar megsül egy lap ez nálam 6-7 ' volt. A többi lapokat is így sütöttem meg. Hagytam a lapokat teljesen kihűlni addig elkészítettem a krémeket. Meggykrém:  (Az előző évben tettem el rumos meggydzsemet elég darabos ez pont jó volt ehhez a krémhez.) Edénybe öntöttem egészen kevés vizet tettem hozzá és 2 ek. cukrot  és kevés fahéjat felmelegítettem  közben a pudingot 4 ek. vízzel elkevertem és ezzel sűrítettem be a meggyet. Hagytam kihűlni  Vaníliakrém:  3 dl tejet feltettem főni a pudingot kevés tejjel elkevertem majd hozzá öntöttem a forró tejhez és besűrítettem. Hagytam hűlni, addig  a porcukrot a vajjal kikevertem és a már hideg pudinggal összekevertem.  A sütemény összeállításánál első lapot meggykrémmel kentem meg , a következő lapot vaníliakrémmel  majd ismét meggykrém következett. Ezután a tészta tetejére nehezéket/vágódeszkát/ tettem. Másnapig hűtőben tartottam majd ezután szeleteltem és tetejére porcukrot szórtam. Nagyon finom!
Megjegyzés: Következő alkalommal óvatosabb leszek a liszt tekintetében. Receptben csupán az volt hogy  kanál liszt, szerintem vagy csapott kanál lisztet teszek vagy ettől kevesebbet mert kicsit megdolgoztam vele mire  összeállt a tészta!
Jó étvágyat kívánok !

5 megjegyzés:

Nea írta...

Nagyon szépre sikeredett. Én szívesen megkóstolnám.

Éva írta...

Nea köszönöm, szívesen megkínálnálak csak a távolság..:-))

Gerdi írta...

Nagyon finom lehet ez a szépséges süti!

Kisildi írta...

Kedves Éva, remélem ízlett a süti. Ami a liszt mennyiségét illeti, bizony csapott kanál a mérce, de sok függ a liszt minőségétől is, ahány liszt annyi féle. Mégis remélem nem csalódtál a receptemben :-)

Éva írta...

Gerdi köszi finom volt!
Kisildi nagyon finom volt köszi a receptet!Legközelebb óvatosabb leszek a liszt hozzáadásánál :-)