2014. október 19., vasárnap

Gesztenyés babapiskótás krémes /sütés nélkül/

Pár hete hogy keresgéltem valami sütés nélküli  édességet! Sok helyen többféle változatát találtam  ennek , végül  elkészítettem  úgy ahogy nekem tetszik!
                                                                             
Hozzávalók: Alap:1 cs gesztenyemassza, 10 dkg. darált háztartási keksz, 1 mk. rumaroma, 4 dkg. margarin, krém:1 cs. vaníliapuding, 4 dl tej, 15 dkg. margarin, 10 dkg. porcukor, 8-10 db babapiskóta, mártogatáshoz:amaréna meggylé/kávé is jó, 1,5 dl tejszín, szóráshoz fahéj.
Elkészítése: Először a gesztenyét a darált keksszel rumaromával és a margarinnal jól összegyúrtam. Sütőpapírt tettem egy kisebb tepsibe és ebbe nyomkodtam  a masszát . Még a krémet elkészítettem  hűtőbe tettem az alapot. A pudingot a tejjel felfőztem szokásos módon mikor kihűlt teljesen akkor előbb a margarint a porcukorral kikevertem majd a pudingot is hozzátéve  tovább kevertem.  A hűtőből kivettem a gesztenyés alapot erre kanalaztam a pudingkrém felét majd a piskótát a meggylébe mártottam mindkét oldalát de csak egy pillanatra tettem bele majd rápakoltam a pudingra. Ezután a többi pudingkrémet is rátettem  majd a felvert tejszínt tetejét kicsit megbarázdáltam majd fahéjat szórtam rá. Másnapig hűtőbe tettem és akkor szeleteltem.  Sikerült egy olyan finom krémest készítenem amit már jó ideje óhajtok! Nagyon finom!
Ui: Érdemes sütőpapírt tenni a tepsibe/ keresztbe tettem és hosszabb méretbe  a papírt hogy könnyebb legyen kiemelni/ mert sokkal könnyebb  a sütőpapírral együtt  másnap kivenni a tepsiből  és szeletelni.Nehéz kivárni a másnapot de akkorra puhul meg a piskóta:-))

                                                                                  

5 megjegyzés:

Nea írta...

Ó, ez nekem is nagyon tetszik!

G.Marta írta...

Évikém, ez megint nagyon finom lehet. Egy áldás a családodnak, hogy nincs gondotok a cukorral!
╰⊰✿Szép vasárnap délutánt kívánok Neked!✿⊱╮

Vanilin írta...

Ez biztos nekem is bejönne! :)

Timi írta...

Nagyon tetszik a recept!
A tejszín nem esik össze a várakozás alatt?

Éva írta...

Örülök Nea hogy tetszik!
G.Marta köszönöm! Azért a cukorral óvatosan bánok és nem egyszerre esszük meg.:-))
Vanilin ennek örülök!
Timi köszi. Timike én ritkán használok tejszínt de akkor általában Hulalát veszek és az nagyon jó. Szombaton készítettem még van pár kocka belőle és még mindig olyan mint mikor elkészítettem.