2014. október 23., csütörtök

Kerek perec "Gasztroangyal"

                                                                              

Kevesebb mennyiségből készült azt írom le!
Hozzávalók:
  • 33 dkg liszt
  •  1,7 dkg élesztő
  •  3   dkg olvasztott zsír
  •   2-3 dl langyos tej
  •   1 mk só
  •   1 mk cukor
  •  tészta kenéséhez: 1 db felvert tojás
Elkészítése: Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt  cukor és liszt hozzáadása után hagytam felfutni. A többi liszthez öntöttem a megkelt élesztőt sót és cukrot és a langyos tejjel bedagasztottam a vége felé dagasztottam bele az olvasztott zsírt. Edényt letakarva hagytam hogy a tészta duplájára feljöjjön, ez kb. 1/2 óra. Enyhén lisztes deszkára borítottam a tésztát átgyúrtam és  darabokban tépkedtem a tésztából  amit aránylag vékonyra kisodortam kb. 50 cm-re és a két végét összefogtam így feltekerődött majd zsírozott tepsibe tettem ahol kerek formára igazítottam végét kicsit összecsíptem. Mikor elkészültem az egésszel akkor még letakarva pihentettem a tésztát 1/2 órát. Ezután felvert tojással átkentem és előmelegített sütőben 200 fokon 10' sütöttem.


9 megjegyzés:

Gerdi írta...

Kerek perec kijelentem,hogy ez egy nagyon tetszetős süti:-)

Vicuska írta...

De szeretem az efféle receptjeidet! (is)

Roza írta...

Évike, nagyon guszta a kerekpereced:)

Seffer Lilla írta...

Csodásak lettek, nekem is valami hasonlót kellene sütnöm estére, de nem tudom van-e türelmem hozzá ;)

teller-cake írta...

Nagyon jól néz ki, mindig olyan jó receptekre bukkansz! :-)

Csigabige írta...

Nagyon jól néznek ki! Biztosan puhák és foszlósak! :)

marisz57 írta...

Most olvastam vissza a hónap bejegyzéseit. Éva, te mindig nagyszerű dolgokat sütsz-főzöl! A vejednek készített diótorta különösen tetszik, de a mostani perec is nagyon jó!

Éva írta...

Gerdi köszönöm!
Vicuska köszi aranyos vagy!
Lilla Seffer bátran kezdjél hozzá mert egyáltalán nem nagy ördöngösség hamar elkészül!
Csigabige köszi, valóban nagyon finom puha volt! Pár darabot lefagyasztottam jöttek a gyerekek és nekik is nagyon ízlett. Mikor kiengedett akkor is finom puha volt.
Nagyon szépen köszönöm marisz57 hogy így látod de nálad is finomságok sorakoznak állandóan! A tortának nagy sikere volt és ez a perec is nagyon finom volt.

Éva írta...

Roza köszönöm!