2014. november 4., kedd

Házi vajas kiskifli

Receptet innen hoztam fele mennyiségből készítettem  amiből  8 db lett!
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 2 dl langyos tej, 1,5 dkg. élesztő, 3 dkg. olvasztott vaj, 1 tk só, 1 tk  cukor, tészta kenéséhez: tojás
😉
Elkészítése:  Élesztőt  tálkába morzsoltam langyos cukros tejjel felöntöttem 1 ek lisztet hozzákevertem hagytam felfutni. A lisztbe szórtam a sót a megkelt élesztőt és a többi langyos tejet. Összegyúrtam majd az olvasztott vajat is beledolgoztam. Mikor már a tészta nem ragadt a kezemben gyúrótáblára  tettem és kinyújtottam kerek formára  majd késsel 8 cikkre vágtam. Egyenként a szélesebb részéről indulva felgöngyöltem. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam egymástól kicsit távolabb felvert tojással megkentem és megszórtam szezámmaggal  és köménymaggal . 15' hagytam a tésztát pihenni ezalatt az idő alatt bemelegítettem a sütőt .Mindenki már ismeri a sütőjét  hogy mire képes, így  nekem 220 fokon 25' kellett hogy ilyen színű legyen a kifli. (Sütőbe a  tepsi alá  vizet tettem  kis edénybe!) Nagyon finom puha kifli lett!😋
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: