2014. november 25., kedd

Juci néni püspökkenyere

                                                                                     

Hozzávalók: 6 tojásfehérje, 10 dkg. mazsola, 25 dkg. porcukor, 10 dkg. liszt, 1 cs sütőpor, 5 dkg. dió, 5 dkg. tört étcsokoládé, 5 dkg más aszalt gyümölcs,/nekem pár szem aszalt szilva  és áfonya volt/
🌲
Elkészítése: Langyos vízbe áztattam a mazsolát és az aszalt gyümölcsöket kb.1,5 órára. Ezután szűrőbe tettem ahol lecsöpögött és a szilvát apróra feldaraboltam. A tojásfehérjét kemény habbá vertem közben a porcukrot adagoltam hozzá. A lisztbe szórtam a sütőport  hozzá tettem az aszalt gyümölcsöket a feldarabolt diót és csokoládét  összekevertem az egészet. A cukros tojásfehérjébe óvatosan belekanalaztam a lisztes keveréket  és átkevertem az egészet majd egy  nagyobb hosszúkás  sütőformát sütőpapírral béleltem és ebbe öntöttem bele a masszát. Előmelegített sütőben 170 fokon 50' sütöttem. Rácsra borítva hagytam kihűlni. Ezután szeleteltem és porcukorral szórtam le.
Forrás:Vidék íze ( havonta megjelenő  újságból)
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: