2014. november 13., csütörtök

Sült hagymás házi vekni

Több kenyér receptet  kipróbáltam már, de mikor ezt megláttam a  Motoros konyhája blogon tudtam hogy rövidesen sütőmben is  fog sülni  ilyen kenyér!
                                                                         


Hozzávalók:
  • 20 dkg rétesliszt
  • 15 dkg. finomliszt
  •   2 fej vöröshagyma/ én csak 1 db tettem bele/
  •   1 ek olaj
  • 1/2 cs. instant élesztő
  •   1 tk só
  •   1,4 dl víz/ nekem többre  volt szükségem, ez dagasztásnál kiderül/
  •   1/2 mk cukor
Elkészítése: Először apróra feldaraboltam a hagymát amit megpirítottam. Edénybe öntöttem a kétféle lisztet hozzá a többi alapanyagot   a  pirított hagymával együtt  jól bedagasztottam. Letakarva kb.1 órát pihentettem. Ezután gyúrótáblára borítottam. ahol tenyeremmel jól lelapogattam  szögletes formára majd  mindkét hosszabbik oldalát a tészta közepére göngyöltem majd a tészta felső rövidebb oldalánál kezdve lefelé göngyöltem a tésztát . Ezután kezemmel gömbölyűre formáltam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem ahol késsel pár vágást csináltam  a tészta tetejére. Egy nagyobb tűzálló tállal ( nekem lábas volt) letakartam de előtte a lábast vízzel bespricceltem. 30'pihentettem közben előmelegítettem a sütőt. 220 fokon 40 ' sütöttem majd a lábast levettem és még 15' kellett ahhoz hogy ilyen szép színe legyen. Mikor a sütőből kivettem  akkor is vízzel lespricceltem. Csodás illata volt mikor sült és nagyon finom!
Jó étvágyat kívánok !



7 megjegyzés:

Nea írta...

Nagyon szép és finom kenyérkét sütöttél. Szinte a számban érzem az ízét.

Gabriella írta...

Rég jártam nálad, most egy picit nézelődöm. Erre a receptre fel is figyeltem rögtön, mert nagyon szeretem a hagymás kelt tésztákat, péksüteményeket.

Katalin írta...

Ez a kenyered is nagyon finom lehetett, és ráadásul nagyon étvágygerjesztő is lett, mint mindig :-)

teller-cake írta...

Szinte ide érzem az illatát.... :-) Hogy halad a gyógyulgatásod Éva?

Csigabige írta...

Fincsi lehet! Megint szép kenyeret sütöttél! :)

aranyos fodorka írta...

Ugyanebből az anyagból egyszer régebben kis, tenyérnyi tésztácskát sütöttem és mindenféle felvágotthoz, salátához, vendégeknek kínáltam, nagy sikerem volt. Próbáld esetleg egyszer úgy is ki.

Éva írta...

Nea köszönöm!
Gabriella örülök hogy itt vagy, nagyon finom kenyér volt!
Katalin köszi!
teller-cake azt jól érzed.Köszi kérdéseset alakulok !
Csigabige köszi!
aranyos fodorka nagyon jó ötlet egyszer kipróbálom köszi!