2015. január 28., szerda

Kenyérlabda

Régi receptes újságok nézelődése közben találtam erre az érdekes kenyérfélére.(Az újság szerint Itália egyik déli tartományában  készítenek ilyen kenyeret!)
                                                                         
Bármennyire is hihetetlen ez kenyér és nem fánk!

Hozzávalók:/próbaként fél adagból készítettem25 dkg. liszt, 1/2 csomag szárított élesztő, 1 mk. só, csipet cukor, 1,5 dl meleg víz. Olaj a sütéshez 
🌸
Elkészítése: A hozzávalókat  bedagasztottam és a tésztát letakarva 2 órát pihentettem langyos helyen. Ezután ismét átgyúrtam  majd 1/2 óra pihenés következett. A tésztát enyhén lisztes deszkán 2 mm-es vastagságra kinyújtottam  és pohárral/ 7 cm.átm./ kiszaggattam majd forró olajban mindkét oldalát kisütöttem.(Amikor beletettem az olajba akkor a tészta felfúvódott ilyenkor már  lehet megfordítani!) Oldalanként elég 20-30 másodpercig sütni , nem szabad hogy  sötétre süljön a tészta!
 ( Ennyi hozzávalóból 15 db lett!)
Ui: Az újság javasolja hogy :"Forrón tálaljuk sajtot, sonkát,  olívabogyót  kínáljunk mellé!
     Nekünk most kockasajttal is nagyon finom volt!:-))
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Roza írta...

Évike, nagyon cukik ezek a kis kenyerek:)

Nea írta...

Nagyon ötletes!