2015. február 12., csütörtök

Bableves krumpligombóccal "Gasztroangyal"

                                                                                 
Hozzávalók: 20 dkg. tarkabab, szalonna, szárazkolbász, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1-1 db sárgarépa - fehérrépa, babérlevél, só, őrölt paprika.Gombóchoz:25 dkg. krumpli, 10 dkg. liszt, 1 db tojás.
Elkészítése: A babot előző este beáztattam. A zöldségeket megpucoltam és karikára felvágtam vöröshagymát és fokhagymát szintén megpucoltam és apróra vágtam.  Kevés olajat melegítettem amire rászórtam  az előzőleg felkockázott szalonnát   kicsit sütöttem majd rá öntöttem a hagymákat  együtt dinszteltem ezután megszórtam pirospaprikával  felöntöttem  kb. 1,5 liter vízzel és mikor már meleg volt a víz akkor tettem bele a leszűrt babot és a zöldségeket valamint a babérlevelet. Hagytam főni közben megpucoltam a krumplit felkockáztam és enyhén sós vízben feltettem főni. Mikor  megfőtt leszűrtem és áttörtem hagytam kihűlni.  Ezután tettem hozzá sót tojást és a lisztet amivel összegyúrtam és kis gombócokat formáltam belőle amit forrásban lévő vízben kifőztem. Közben a bab is puha lett  ekkor tettem a levesbe a karikára felvágott kolbászt  és a kiszedett gombócokat amivel már csak kevés ideig hagytam főni. Nagyon finom leves! ( A szalonnát és kolbászt ízlésünk szerint adhatjuk a leveshez !)
Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Csigabige írta...

Fincsi lehet ez a leves, és nagyon jó lehet mellé a palacsinta :) Látom egy rugóra járt az agyunk a rakott palacsinták terén :)

Éva írta...

Csigabige valóban nagyon finom volt a leves. A palacsintát kb. már egy hete hogy elkészítettem csak most tettem fel!

Vicuska írta...

Finom és laktató!