2015. február 22., vasárnap

Citromos szelet🍋

Ha éppen hűtődben  összegyűjtött  tojásfehérje lapul, érdemes kipróbálnod:-))
                                                                           

Hozzávalók: 4 db tojásfehérje, 12 dkg. porcukor, reszelt citromhéj, 8 dkg. liszt, 3 dkg. vaj/margarin.
🍋
Elkészítése: Tojásfehérjét  kemény habbá vertem  majd apránként öntöttem hozzá a porcukrot reszelt citromhéjat és a lisztet . A legvégén öntöttem hozzá a megolvasztott de nem meleg margarint. Jól összekevertem és zsírral kikent liszttel beszórt őzgerincformába öntöttem a masszát. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből  formából kiborítottam egy tálcára   és másnap szeleteltem.😋
 Az elmúlt évben  készítettem házilag  cappuccino port most ebből készítettem egy öntetet.( ehhez csupán 2 evőkanál cukor 2 evőkanál víz és 2 evőkanál cappuccino port összefőztem  tűzhelyről levettem és 1 teáskanál margarint tettem hozzá addig kevertem még elolvadt és öntöttem a sütemény mellé) 
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Czakó Mariann írta...

Egyre gondoltunk ma, kedves Évi, én is a tojásfehérje felhasználás miatt sütöttem egy angyal tortát. Ezt a receptet is elmentem, mert sokszor marad tojásfehérjém.Nagyon guszta ! :)

teller-cake írta...

Nekem sajnos nincs éppen fölösleges fehérjém, de megjegyzem ezt magamnak. :-)

Karamella írta...

Nagyon tetszik,ki fogom próbálni,köszönöm!