2015. február 20., péntek

Tojásos tészta Frank módra "Szakácsmustra" 8. fordulójára

Nagyon szeretem a különböző blogjátékokat van aminek rendszeres résztvevője vagyok. Sajnos hogy a "Szakácsmustra"játékba csupán most kapcsolódtam be! Ennek a fordulónak a házigazdája Csaba   aki  Frank Júlia  receptjeit ajánlotta  hogy válogassunk  kedvünkre  ! Több receptjét  ismerem mivel sokat elkészítettem már, most egy tésztás ételét választottam :
                                                                            
Hozzávalók: 15 dkg. kockatészta, 5 dkg. szalonna, fél fej vöröshagyma, 2 db tojás, fűszerek: őrölt bors, só, 2-3 evőkanál tejföl.
😊
Elkészítése: Szalonnát apró kockákra vágtam és kisütöttem, zsírjából 2 evőkanálnyit külön edénybe tettem. A tésztát szokásos módon kifőztem, langyos vízben leöblítettem  leszűrtem és hozzá öntöttem a szalonna zsírjához  összekevertem. A kisült szalonna pörcökre  tettem az apróra vágott vöröshagymát kicsit dinszteltem majd a tojásokat kis edénybe felütve őrölt borssal ízesítve  elkevertem és ráöntöttem a dinsztelt szalonnás hagymára nem kevertem el hagytam egyben megsülni . Tányérra csúsztattam és próbáltam olyan darabokra vágni mint a tészta  az egészet ráöntöttem a kockatésztára majd összekevertem . A szakácskönyv úgy írja hogy a tejfölt is keverjük a tésztába, de én általában  tányérra pakolás után szoktam tejföllel meglocsolni  a tésztákat. Nekem így jobban tetszik evés közben  óhatatlanul összekeveredik úgyis!😋
Tetejére petrezselymet szórtam!
 Általában tojásos tésztát nem így szoktam készíteni, de megérte ezt is kipróbálni  mert  nagyon  finom volt! (Erre jó példa hogy férjuram aki nem szereti annyira a tésztát  különösen azokat  amiket még nem ismer, megette és azt mondta hogy finom :-))
Ui: Szeretem Frank Júlia receptjeit, nagyon ízletesek sok  receptje hozzávalói közt megtalálható a szalonna, hagyma, fokhagyma és ez mind jó ízt ad az ételnek. Mai  viszonyok közt  lényeges számomra hogy sok olyan receptje van ami olcsó és egyszerű !!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: