2015. március 5., csütörtök

Burgonyás-fokhagymás koszorú


Hozzávalók:
30 dkg. burgonya
5+5 dkg margarin
2 gerezd fokhagyma
2,5 dl tej
1 evőkanál cukor
2,5 dkg. élesztő
40 dkg. finomliszt
1 evőkanál só
1 tojás a kenéshez
*
Elkészítése: Burgonyát megtisztítottam  felkockáztam és enyhén sós vízben megfőztem. 5 dkg. margarint megforrósítottam amibe beletettem az apróra összevágott fokhagymát  kicsit pirítottam majd  levettem a tűzhelyről és hozzá öntöttem a megfőtt és leszűrt krumplit együtt  összetörtem  Langyos  cukros tejbe morzsoltam az élesztőt  mikor felfutott  a liszthez öntöttem a fokhagymás krumplival és a többi hozzávalóval együtt. A tésztát bedagasztottam és pihentettem . Mikor már duplájára nőtt (ez kb 1 óra múlva  volt) akkor deszkán átgyúrtam majd  60 cm hosszú hengert sodortam belőle  amit sütőpapírral bélelt tepsibe tettem  koszorút formáltam , tészta végeit összeillesztettem. A tésztát felvert tojással megkentem és még 15' pihentettem. Sütőt előmelegítettem  a tésztát vegyes maggal megszórtam és 200 fokon 30' sütöttem. Nagyon finom puha a tésztája. Az hogy ez most kalács vagy kenyér? Nem tudom eldönteni , csak azt tudom hogy jó! 
Régebbi újságban találtam, most kipróbáltam és szerintem  nagyon jó lesz majd  sonka mellé húsvétkor!
                               Jó étvágyat kívánok !                                       

1 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Ez láthatóan nagyon jó lett. Ha lesz egy kis időm biztosan elkészítem kenyér gyanánt. Lehet hogy pont Húsvétkor.