2015. március 28., szombat

Ciabatta/ olasz kenyér

                                                                           
Hozzávalók:
kovászhoz:
25 dkg fehér liszt
1,5 dkg élesztő
kicsivel több mint 2 dl langyos víz
kenyérhez:
kovász
25 dkg. teljes kiőrlésű liszt
1 dkg élesztő
2 dl langyos víz
1,5 dkg só
🌸
Elkészítése: Kovászt előző este elkészítettem : vízbe morzsoltam az élesztőt és a  lisztet  majd  összekevertem fakanállal . Másnap kimértem a lisztet egy tálba  hozzákevertem a sót a vízben elkevert élesztőt  és a kovászt majd bedagasztottam a tésztát/ eléggé lágy, de lisztet nem szabad hozzátenni ilyenkor/ letakarva hagytam duplájára kelni. Ezután gyúródeszkára sütőpapírt tettem  bőven beszórtam liszttel erre borítottam ki a tésztát és a tetejére is szórtam lisztet. Kézzel téglalappá húzgáltam majd  hajtogattam  1/3 részt jobbról középre, majd balról középre és végül függőlegesen össze hajtottam. Letakarva ismét pihentettem. Ezt a műveletet megismételtem még egyszer majd kicsit lelapogattam és 3 részre vágtam amit egyenként megformáltam és letakarva 15' pihentettem. Előmelegített sütőben 250 fokon 10 ' sütöttem majd 220 fokon  még  10'. Sütőben a tepsi alá edénybe vizet tettem be. Mikor kivettem a sütőből 15' pihentettem ezután tettem kosárra. Nagyon finom !
Receptet innen hoztam!
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Szera írta...

Ez nagyon jól néz ki! :)

Éva írta...

Szera köszönöm!