2015. április 29., szerda

Kútkifli "Ízőrzők" Harta

                                                                             
Hozzávalók:
30 dkg liszt
10 dkg sertés zsír
2 db tojássárgája
kis doboz tejföl
1/2 dl tej
1 mk cukor
csipet só
2 dkg élesztő
reszelt citromhéj
tölteléknek:lekvár, dió, mák bármelyik
*
Elkészítése: Meglangyosított tejbe morzsoltam az élesztőt  bele a cukor és kevés liszt felfuttattam. A lisztet és zsírt összemorzsoltam  és a megkelt élesztővel és többi hozzávalóval tésztát dagasztottam. Lisztet szórtam a tészta tetejére letakartam és hűtőbe 1 órát pihentettem/kelesztettem/.  Deszkára borítottam a tésztát kinyújtottam  1 cm vastagra  és derelyevágóval négyzeteket vágtam belőle , aminek a közepébe lekvárt  kanalaztam/ fele mennyiségbe szilvalekvárt a másik felébe  sárgabaracklekvárt amihez darált diót kevertem /. A tésztát feltekertem  és sütőpapírral bélelt  tepsibe raktam  tojásfehérjével  megkentem és kristálycukorral beszórtam és  még 15' kelesztettem. Közben előmelegítettem a sütőt  amikor letelt a kelesztés  akkor sütőbe pakoltam a tepsit  ahol  200 fokon 25' sütöttem . Nagyon finom sütemény! 
(Lehet hogy legközelebb kisebbekre vágom de én most ilyenre akartam !)
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

teller-cake írta...

Remekül néz ki, én egy mákos-lekvárosat kérnék. :-))

Névtelen írta...

Tyűha! Ízörzők recept, már írom is a receptkönyvembe. Évikém, nagyon gusztusosak a kiflikéid❤️

Vicuska írta...

De kívánatosak!!!

Éva írta...

teller-cake bocsi de csak most válaszolok, sajnos már ez az adag régen elfogyott de legközelebb szólok és küldök:-))
Emőke köszönöm!
Vicuska köszi!