2015. április 6., hétfő

Tej és tojásmentes krumplis pogácsa

                                                                               
       
Hozzávalók:
25 dkg. áttört főtt krumpli
25 dkg. liszt
2,5 dkg élesztő
2 dl olaj
1 evőkanál só
tetejére: különböző magok
*
Elkészítése: Az áttört főtt krumpliba morzsoltam az élesztőt hozzá öntöttem 1,5 dl olajat , sót és a lisztet. Az egészet jól összegyúrtam és meleg helyen 30' pihentettem. Téglalap formára kinyújtottam és megkentem a maradék olaj felével majd feltekertem mint a bejglit és 15' ismét pihentettem. Ezt a műveletet megismételtem még egyszer :nyújtás-kenés-tekerés majd 15' pihen. Ezután  kinyújtottam a tésztát másfél cm vastagra kiszaggattam pogácsa szaggatóval és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam  tetejét megszórtam magvakkal. Előmelegített sütőben 200 fokon 25' sütöttem. Nagyon finom ! (Mindenkinek nagyon ízlett!)
A receptet innen hoztam ! 
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

baricka írta...

Nagyon finom és puha lett!! A tej és tojás érzékeny lányaimnak sütöttem. Kolbászt illetve császárszalonna darabkákat raktunk a tetejére. Hmmmmmmm! 😊

Éva írta...

baricka üdvözöllek! Örülök hogy kipróbáltad és ízlett!Nagyon finom lehetett! Egészségetekre!