2015. május 12., kedd

Kakaós csiga

                                                                                  

Hozzávalók:
tészta:
30 dkg liszt
1,5 dkg élesztő
1 tojássárgája
1 evőkanál olaj
csipet só
1 teáskanál cukor
sz.sz. tej/1,5 dl kellett nekem/
töltelék:
2,5 dkg vaj
2,5 dkg margarin
1,5 evőkanál porcukor
1,5 evőkanál kakaópor
1 dl vaníliacukros tej
zsír a tepsi kenéséhez
*
Elkészítése: Kevés cukros langyos tejbe morzsoltam  egy evőkanál lisztet hozzátéve  hagytam hogy felfusson. Liszthez öntöttem a felfutott élesztőt és a többi hozzávalót és annyi tejjel dagasztottam be amitől  jó kezelhető tészta lett . Letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes deszkán ujjnyi vastag téglalappá nyújtottam megkentem az olvasztott vaj és margarin keverékével és rászórtam a kakaós porcukrot. Feltekertem  a tésztát és másfél ujjnyi vastagra felvágtam majd zsírral kikent tepsibe szorosan bepakoltam és megkentem a maradék vaj-margarin keverékkel. Hideg sütőbe tettem  csak ezután kapcsoltam be  és 220 fokon 20' sütöttem.ekkor egy pillanatra  kinyitottam a sütőt és a sütemény tetejét meglocsoltam a forró vaníliás tejjel és még 5' sütöttem. Ebből a mennyiségből 13 db lett!
 Nagyon finom !

Nincsenek megjegyzések: